۰

اپل برای خودروهای خودرانش در حال مذاکره با تامین کنندگان حسگر است

تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۸
اپل برای خودروهای خودرانش در حال مذاکره با تامین کنندگان حسگر است

 آی‌تی‌من- به گزارش رویترز، این اقدامات اپل شواهد تازه‌ای از جاه‌طلبی‌های این شرکت برای ورود به دربی خودروهای بدون راننده هستند؛ پروژه عظیمی که اپل آن را تایتان نامیده است. گفته می‌شود که این مذاکرات بر سر تامین حسگرهای لیدار نسل جدید برای خودروهای بدون راننده است که در واقع حسگری است که یک نمای سه‌بعدی از خیابان و جاده را به خودرو ارایه می‌دهد.

براساس گزارش منابع آگاه، اپل درصدد توسعه‌ حسگر لیدار کوچک‌تر و ارزان‌تری است که فرایند تولید ساده‌تری نیز نسبت به حسگرهای فعلی داشته باشد. یکی از افراد مطلع از مذاکرات اعلام کرد: اپل در حال توسعه‌ محصولی با طراحی انقلابی هستند. افراد مطلع از ذکر نام شرکت‌هایی که اپل با آنها وارد مذاکره شده‌اند، امتناع کردند.

این اقدام همچنین نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد تمامی زنجیره تامین سخت‌افزاری را برای هدایت وسایل نقلیه خودران به دست بگیرد و به جرگه خودروسازان بپیوندد و بتواند نظر سرمایه‌داران را در رقابت برای یافتن فناوری‌های قابل توسعه در این حوزه جلب کند.

گفتنی است که سیستم‌های لیدار کنونی شامل واحدهایی است که توسط شرکت Velodyne روی خودروهای خودران آزمایشی اپل نصب شده‌اند و از پالس‌های نور لیزری برای رندر کردن تصاویر دقیق محیط اطراف خودرو استفاده می‌کنند. اما این سیستم‌ها نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند و از قطعات مکانیکی برای اسکن لیزری جاده بهره می‌برد. این اسکنرها سایز بزرگی دارند و برای استفاده در این خودروها مناسب نیستند. همین امر نیز موجب شده که ده‌ها شرکت و استارتاپ مبادرت به سرمایه‌گذاری به اندازه یک میلیارد دلار برای توسعه فناوری لیدار کوچک‌تر، ارزان‌تر و قدرتمندتر کنند.

علاقه جدی اپل برای حسگرهای لیدار نسل جدید از آنجا نشات می‌گیرد که به تازگی تست خودروهای خود را در جاده‌ها افزایش داده است و به شدت در پی استخدام افراد کلیدی شرکت‌های تسلا، آلفابت و گوگل برای پیش بردن اهداف جدید خود است.

البته هنوز معلوم نیست که اپل در پروژه تایتان می‌خواهد خودروی خودران خود را صفر تا صد خودش تولید کند یا می‌خواهد تنها عناصر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این خودروها را تامین کند و برای تولید خودرو با شرکت‌های دیگری وارد مذاکره شود. ولی چیزی که کاملا مشخص است این است که علاقه اپل به سیستم‌های لیدار ارزان‌تر به این دلیل است که کنترل کل فرایند طراحی سیستم‌ ادراکی خودرو یعنی حسگرها، کامپیوترها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خودروهای خودران را درست بگیرد.
 
مترجم : نسترن صائبی
کد مطلب : ۲۷۱۷۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما