۰
انتشار دستورالعمل دولت انگلیس برای حفاظت از کودکان در اینترنت

شبکه‌های اجتماعی باید لایک را برای کودکان غیرفعال کنند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴
شبکه‌های اجتماعی باید لایک را برای کودکان غیرفعال کنند

آی‌تی‌من- دفتر مسوول کمیسیون اطلاعات (ICO) در دولت انگلیس دستورالعمل‌های پیشنهادی خود را برای طراحی مناسب سن شبکه‌های اجتماعی در 16 بند منتشر کرده که در میان این توصیه‌های پیشنهادی، مواردی همچون خاموش کردن گزینه لایک، محدودسازی جمع آوری داده‌ها و ابزارهای موقعیت مکانی روی پلتفرم‌های محبوبی مثل اینستاگرام و فیس‌بوک دیده می‌شود.  

این دستور‌العمل‌ها بیان می‌دارد که استفاده از تکنیک انگیزش (nudge) که پلتفرم‌های برای تشویق کاربران به مشارکت استفاده می‌کنند، و مواردی مثل streak در اسنپ‌چت و لایک در فیس‌بوک را شامل می‌شود، نباید برای تشویق کاربران زیر 18 سال برای بیشتر آنلاین ماندن استفاده شود.

سایر توصیه‌های ICO شامل موارد زیر می‌شود:
* محدود کردن شیوه‌های جمع‌آوری، استفاده و به اشتراک گذاری داده‌های شخصی کودکان در شبکه‌های اجتماعی

* تنظیمات پیش‌فرض محرمانگی برای کودکانی که از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در سطح بالا (high privacy) در نظر گرفته شود. این تنظیمات مواردی همچون غیر فعال کردن ابزارهای موقعیت مکانی و آگهی‌های هدفمند می‌شود، مگر آنکه دلیل قانع کننده‌ای برای استفاده از این ابزارها باشد.

* از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی خواسته شود که اثبات کنند تمامی پرسنلی که در طراحی و توسعه سرویس‌های مرتبط با کودکان فعالند، به این دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها پایبندند.

* شرکت‌ها یا سیستم‌های تایید سن پیشرفته‌ای طراحی کنند یا اگر چنین ابزاری ندارند، همه کاربران را کودک در نظر بگیرند.
همچنین پیشنهاد شده که شرکت‌هایی که این دستورالعمل را اجرا نکنند تا 4 درصد گردش مالی‌ جهانی‌شان جریمه شوند. این رقم برای فیس‌بوک نزدیک به 1.6 میلیارد دلار خواهد بود.

بررسی این دستورالعمل پیشنهادی تا اواخر ماه مه طول خواهد کشید و نسخه نهایی، به عنوان یک استاندارد جهانی از سال 2020 اجرایی خواهد شد.

الیزابت دنهام، مسوول کمیسیون اطلاعات دولت انگلیس گفت: ما با نسل متصل به اینترنت مواجهیم و اینترنت و همه شگفتی‌هایش با زندگی کودکان آمیخته شده است. ما نباید کودمان‌مان را از استفاده از اینترنت منع کنیم. اما باید بخواهیم که وقتی آنها آنلاین هستند، امنیت‌شان تضمین شود و این دستورالعمل‌ها به این منظور تهیه شده است.


 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۱۶۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما