۰

قول وزیر بهداشت برای تکمیل پرونده سلامت تا پایان بهار

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۹
قول وزیر بهداشت برای تکمیل پرونده سلامت تا پایان بهار

آی‌تی‌من- سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه شورای سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیکی کشور که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه پرونده الکترونیکی سلامت یکی از ابزار‌های منطقی شدن ارایه خدمت و در راستای دولت الکترونیکی است گفت: اولین اقدامی که در راستای اجرای پرونده الکترونیکی سلامت در وزارت بهداشت کردم، انتخاب مدیر ملی پروژه نظام الکترونیک سلامت و در اختیار گذاشتن ابزار مورد نیاز آن یعنی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به رییس جمهور قول داده‌ایم که پرونده الکترونیکی سلامت در کشور تا پایان بهار به سرانجام برسد، بنابراین باید تقسیم کار کنیم که سهم وزارت بهداشت و ارتباطات کجاست، البته باید ابتدا پرونده الکترونیکی سلامت را اجرایی و در گام‌های بعد فاز‌های دیگر آن را اجرا کنیم.

به گزارش فارس، نمکی یادآور شد: امروز نظام سلامت الکترونیکی نه فقط به معنی پیاده‌سازی دولت الکترونیکی و تسهیل امور مردم است، بلکه ابزاری برای نظام ارایه خدمت است که می‌تواند موجب ارتقای سطح سلامتی مردم، مصرف صحیح منابع به نفع اقشار فرودست جامعه و پرداخت سوبسید به مستمندان و عدالت در سلامت شود.

وی افزود: اجرای پرونده الکترونیکی سلامت به ما کمک می‌کند که بیماران را در دریافت خدمات ردیابی کنیم و حتی موعد واکسن در خانه‌های بهداشت را به صورت اتوماتیک یادآوری شود، بنابراین این سیستم فوایدی بسیار زیاد برای مردم، نظام ارائه خدمت، سیاستگذاران و جمهوری اسلامی دارد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت بیان دستاورد‌های نظام سلامت الکترونیکی، گفت: حتما باید دستاورد‌های اجرای نظام سلامت الکترونیکی از جمله در مورد رفع همپوشانی بیمه‌ها و منطقی کردن هزینه‌ها به جامعه عرضه شود.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۱۶۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما