۰

گاوهای انگلیس زودتر از انسان‌ها به اینترنت نسل پنجم وصل شدند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۳
گاوهای انگلیس زودتر از انسان‌ها به اینترنت نسل پنجم وصل شدند

 آی‌تی‌من- به گزارش رویترز، شرکت سیسکو که در حال توسعه زیرساخت‌های شبکه برای فناوری نوظهور 5G است، اتصالات شبکه نسل پنجم را برای اتصال بی‌سیم و تلفن همراه در سه منطقه روستایی فراهم آورده است.

مبدعان و توسعه‌دهندگان شبکه نسل پنجم از همان ابتدا وعده اتصالات فوق سریع را به مردم داده‌اند و مبلغان آن عقیده دارند که این فناوری زندگی ما را متحول خواهد کرد و  همه چیز را از خودروهای خودمختار و بدون راننده گرفته تا عینک‌های واقعیت افزوده را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد. به گفته آنها، این شبکه سرعتی دارد که می‌توانید با آن در عرض چند ثانیه یک فیلم بلند را در گوشی خود دانلود کنید.

با وجودی که این شبکه در حال حاضر فقط در مطالعات پایلوت در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، به نظر نمی‌رسد که چین، ژاپن و آمریکا نخستین کشورهایی باشند که تا سال ۲۰۲۳ از مزایای این شبکه بهره می‌برند. زیرا در حال حاضر قرار است که گاوهای بریتانیایی اول از همه به این سرویس‌ها دسترسی پیدا کنند.

یک گاوداری در انگلستان سعی کرده که از مزایای این فناوری برای تولید شیر بیشتر استفاده کند. این گاوداری قرار است سیستم‌های شیردوشی روباتیک خود را با شبکه نسل پنجم کنترل کند. در این شرایط، زمانی که گاو آماده شیردهی می‌شود، به دروازه‌های ماشینی‌ای هدایت می‌شود که به صورت اتوماتیک باز می‌شوند. این ابزار گاو را به جایگاه خاص شیردهی هدایت می‌کند و با غذایی که جلویش قرار دارد، به نوعی به آن گاو پاداش می‌دهد.

در این گاوداری در جنوب غربی انگلستان، از 180 گاو، ۵۰ راس آنها به قلاده‌های هوشمند با سرعت انتقال داده نسل پنجم مجهز شدده‌اند که در واقع این قلاده‌ها سیستم شیردوشی روباتیک را کنترل می‌کنند. این گاوها همچنین به تگ‌های گوش مجهزند که سلامتی آنها را در لحظه مانیتور می‌کند. این گجت‌ها به هیچ عنوان آسیبی به گاوها نمی‌زنند و فقط با مانیتور کردن آنها هر گونه علائم بیماری و استرس را به مسوولان گاوداری گزارش می‌دهد.

دانکن فوربس، مدیر این پروژه گاوداری مدرن می‌گوید: در حال آزمایش قابلیت شبکه نسل پنجم برای انتقال داده از حسگرهای‌مان هستیم تا سرعت این انتقال را بالاتر ببریم و دیگر قرار نیست که از اینترنت پهن‌باند آهسته و کامپیوترهای گاوداری برای اتصال استفاده کنیم.

وی می‌افزاید: اهمیت راه‌اندازی این گاوداری مدرن این است که می‌توان از فناوری نسل پنجم نه تنها در مزارع و دامداری‌ها، بلکه در ارتباطات روستایی در سرتاسر کشور استفاده کرد.  

گفتنی است که این گاوداری فقط قرار نیست که به شبکه نسل پنجم مجهز شود، بلکه قرار است از طیف وسیعی از فناوری‌ها بهره ببرد که از جمله آنها می‌توان به برس‌های اتوماتیک اشاره کرد که زمانی که گاو روبروی آن قرار می‌گیرد، شروع به چرخش و در واقع برس کردن موی گاو می‌پردازد. علاوه بر این، می‌توان به پرده‌های مجهز به حسگر که بسته به شرایط آب و هوا باز یا بسته می‌شوند و یک سیستم تغذیه هوشمند که به طور خودکار مواد غذایی را از طریق ریل از انبار جلوی گاوها می‌آورد، اشاره کرد.

مسوولان این گاوداری می‌خواهند نه تنها گاوها را به شبکه وصل کنند، بلکه همه حیوانات یک مزرعه را متصل کنند.

 
مترجم : نسترن صائبی
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۱۶۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما