۰

حمایت‌ها از بازی‌سازان در همگرا منعطف‌تر شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
حمایت‌ها از بازی‌سازان در همگرا منعطف‌تر شد

آی‌تی‌من- ساختار حمایتی همگرا عملا از امسال تخصیص حمایت‌های خود به بازی‌سازان را آغاز کرده است. در این ساختار حمایتی جدید، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هر سال بازی‌سازان را رده‌بندی کرده و براساس رتبه‌ای که به دست می‌آورند، از آنها حمایت می‌کند. همچنین قرار است جزییات این حمایت‌ها به طور شفاف اعلام شود.

روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره علت بازبینی این آیین نامه توضیح داده است که باتوجه به تغییر شرایط کلی کشور در ماه‌های گذشته، نیازهای بازی‌سازان نسبت به زمان پایه‌گذاری ساختار حمایت‌ها تفاوت‌هایی کرده که به بازبینی و انعطاف بیش‌تری احتیاج دارد. لذا با همفکری‌های تیم سیاست‌گذاری همگرا، نسخه جدیدی از آیین‌نامه طراحی شد که در آن تلاش شده محدودیت‌های بهره‌برداری از حمایت‌ها، به نفع اعضا ویرایش شود تا تمامی بازی‌سازان بتوانند برای رشد خود، متنوع‌ترین خدمات را دریافت کنند.

تغییرات آییننامه همگرا به این ترتیب است:
- اگر سقف ریالی برداشت از گروه‌های مختلف حمایتی متفاوت بوده، این سقف مشابه و به رُند رو به بالا تبدیل شده است. برای مثال؛ سقف برداشت حمایت شرکت در نمایشگاه‌های خارجی برای شرکت‌ها ۲۰ میلیون و برای تیم‌ها ۱۰ میلیون تومان بود، که در نسخه جدید، تمامی تیم‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با توجه به اعتبار حمایتی خود، تا سقف ۲۰ میلیون تومان از این حمایت بهره‌مند شوند.

- اگر درصد برداشت از حمایت‌ها در رتبه‌های مختلف متفاوت بوده، این درصد برای تمامی رتبه‌ها مشابه و به بالاترین میزان تغییر کرده است. برای مثال؛ در حمایت از خدمات زیرساختی، میزان حمایت برای اعضا با رتبه سیمرغ، هما و ققنوس 25% و برای بقیه اعضا 75% مبلغ کل هزینه­های موردنیاز بود که در نسخه جدید، تمامی رتبه‌ها می‌توانند با توجه به اعتبار حمایتی خود، 75% مبلغ کل هزینه‌­های موردنیازشان را دریافت کنند.

- اگر یکی از ماهیت‌های حقوقی (تیم‌/شرکت) امکان بهره‌برداری از حمایتی را نداشته‌اند، این محدودیت برداشته شده است. برای مثال؛ تیم‌ها مشمول حمایت خرید تجهیزات سخت‌افزاری نبودند که در نسخه جدید، هر دو ماهیت حقوقی تیم و شرکت می‌توانند با توجه به اعتبار حمایتی خود، از این حمایت بهره‌مند شوند.

- اگر برخی از رتبه‌ها امکان بهره‌برداری از حمایتی را نداشته‌اند، مجددا به گروه حمایتی مذکور اضافه شده‌اند. برای مثال؛ سه رتبه سیمرغ، هما و ققنوس قادر به دریافت حمایت خرید تجهیزات سخت‌افزاری نبودند که در نسخه جدید، این امکان برای تمامی اعضای همگرا مهیا خواهد بود.

 
کد مطلب : ۲۷۱۶۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما