کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس کل گمرک اعلام کرد؛

برنامه‌های گمرک برای کمک به رونق تولید در سال 98

گمرک ایران , 21 فروردين 1398 ساعت 3:07

رییس کل گمرک ایران برنامه‌ها و تصمیمات این سازمان در راستای کمک به تحقق شعار رونق تولید در سال‌جاری را اعلام کرد.



آی‌تی‌من-  مهدی میراشرفی که در جمع مدیران ستادی و اجرایی گمرکات کشور سخن می‌گفت، با اشاره به نامگذاری سال جدید به‌عنوان سال رونق تولید، اظهارداشت: رونق تولید یک شعار نیست، بلکه یک استراتژی است و در واقع همه شعارهای سال قبل در دل این شعار نهفته است.

وی افزود: حمایت از تولید از یک پشتوانه علمی بسیار قوی برخوردار است و ما در گمرک می‌توانیم بهترین نقش و تأثیر را در رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم، به شرط آنکه در بعد کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان ترخیص کالا اقدامات و تسهیلات بیشتری را اعمال نماییم.

معاون وزیر اقتصاد در توضیح برنامه‌ها و اقدامات گمرک در جهت کمک به رونق تولید از تفویض اختیار بیشتر به گمرکات اجرایی، فراهم کردن شرایط مناسب‌تر برای ارایه خدمات به فعالان مجاز اقتصادی (AEO)، ساده‌سازی فرآیند ترخیص کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای (مواد اولیه و ماشین‌آلات خطوط تولید)، ایجاد فرصت‌های مناسب‌تر برای دسترسی آسان صاحبان کالا و ارباب‌رجوع به مدیران و کاهش بروکراسی اداری خبر داد و گفت: همه مدیران و کارکنان گمرکات اجرایی در راستای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی و همکاری بیشتری داشته باشند.

رییس کل گمرک ایران تاکید کرد: در بحث تسهیل تجارت و ارتقای سلامت، لازم است مدیران گمرکات اجرایی از نزدیک با صاحبان واحدهای تولیدی ارتباط داشته باشند و با حضور در محل این واحدها نیازهای آنها را شناسایی کرده و برای کمک به آنها اقدام کند.

میراشرفی خطاب به مدیران گمرکات اجرایی تأکید کرد: درب اتاق‌های خود را برای ارباب‌رجوع و کارکنان گمرکات با هدف افزایش رضایت‌مندی و تسهیل و تسریع در امور باز بگذارید و ضمن استماع نظرات و مشکلات آنها، راهنمایی‌های لازم را انجام دهید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برخی آمارها در حوزه تجارت خارجی کشور در سال 97 پرداخت و گفت: سال گذشته ما 44.4 میلیارد دلار صادرات و 42.6 میلیارد دلار واردات داشته است که 85 درصد از واردات را کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بخش تولید تشکیل دادهه و اگر ما بتوانیم در بحث واردات تسهیل ایجاد کنیم به رفع مشکلات بخش تولید کمک کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه پنج شریک اول تجاری ایران را کشورهای آسیایی ازجمله چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و کره جنوبی تشکیل می‌دهند بر لزوم تقویت و توسعه تجارت با این کشورها تاکید کرد.

 


کد مطلب: 271614

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271614/برنامه-های-گمرک-کمک-رونق-تولید-سال-98

ITMen
  https://www.itmen.ir