۰

کارگران خدماتی چین باید دستبند ردیابی دست کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲
کارگران خدماتی چین باید دستبند ردیابی دست کنند

آی‌تی‌من- به گزارش TheVerge،  کارگران خدماتی در نانجینگ، پایتخت استان جیانگسو که شهری با اهمیت بسیار در تاریخ و فرهنگ چین است، باید دستبندهای هوشمند مجهز به GPS (موقعیت‌یاب جهانی) بپوشند تا از این طریق هم مکان آنها به صورت ۲۴ ساعته رصد بشود و هم مشخص شود که بیشتر از ۲۰ دقیقه در جایی ثابت باقی نمانده‌اند. یعنی اگر کارگری بیش از ۲۰ دقیقه در جایی بدون حرکت بماند، این دستبند هشدار می‌دهد و به کارگر گوشزد می‌کند که به کارش ادامه دهد.

به گفته کارگران، این سیاست باعث می‌شود حتی در صورت نبود هیچ کاری برای انجام، کارگر مجبور به پرسه زدن بی‌هدف باشد.

تنها بعد از گذشت یک روز از انتشار این خبر در روزنامه مورنینگ پست چین جنوبی، مردم معترض این ماجرا شدند و موجی از مخالفت‌ها و فشار افکار عمومی ایجاد شد و شرکت مسوول برای کاهش این فشارها اعلام کرد که در سیستم و نحوه کارکرد این دستبندها تجدیدنظر خواهد کرد. اما جالب است بدانید که این تغییر فقط حذف بخش هشدار دستبند بود. در واقع، همچنان حرکات و مسافت پیموده شده توسط این کارگران و مکان کنونی آنها در سیستم‌ها ردیابی و ثبت می‌شود.

هنوز مشخص نیست که این وضعیت توانسته رضایت عموم مردم را جلب کند یا خیر، اما رسانه‌های چینی سعی دارند با رنگ و لعاب دادن به این تغییر و رویکرد در دستبندهای ردیاب، افکار عمومی را به نوعی متقاعد کنند و بحث نقض حریم خصوصی کارگران را وسط نکشند.

با این حال، شرکت مسوول هدف از اجرای این طرح را افزایش کارایی و بهره‌وری کارکنان و کاهش هزینه‌های نظارتی اعلام کرده است.

 
مترجم : نسترن صائبی
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۱۵۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما