۰
مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران:

صنوف مناطق سیل زده مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵
صنوف مناطق سیل زده مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد

محمدرضا جعفریان  افزود: بنا بر ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم کلیه صنوف مناطق سیل زده که واحدهای صنفی‌شان تخریب شده و یا سرمایه خود را از دست داده اند تا شش ماه فرصت دارند تا به سازمان امور مالیاتی منطقه خود مراجعه کنند و فرم های اظهارنامه را با توجه به میزان خساراتی که داشته اند پر کرده و ارایه دهند.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی آسیب ها و خسارت های وارده به مناطق سیل‌زده هیاتی با توجه به وسعت سیل در این مناطق تشکیل خواهد شد و قطعا تخفیف مالیاتی برای صنوف آسیب دیده اعمال خواهد شد.

جعفریان اظهارکرد: با توجه به وسعت سیل در برخی از مناطق کشور اتاق اصناف ایران به طور حتم پیگیر مالیات صنوف خسارت دیده خواهد بود و تا جایی که امکان داشته باشد تخفیف و معافیت مالیاتی را برای این صنوف اعمال خواهید کرد و دولت نیز باید برای سرمایه از دست رفته این واحدها تسهیلاتی با بازه زمانی مشخص برای صنوف خسارت دیده در نظر بگیرد.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در خصوص اصلاحات قانون نظام صنفی و قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهارکرد: اصلاحات قانون نظام صنفی و قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ارائه شده است وامیدواریم به صورت قطعی در سال ۹۸ این جمع بندی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و تصویب شود.

وی با بیان اینکه مالیات باید بر اساس عمکرد واحدهای صنفی در نظرگرفته شود، افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته شاهد رکود در فعالیت‌های اقتصادی بازار بودیم امیدواریم سازمان امور مالیاتی این شرایط را برای تعیین مالیات سال ۹۷ واحدهای صنفی در نظر بگیرد.

 
کد مطلب : ۲۷۱۵۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما