۱
۲
با اعمال به‌روز‌رسانی جدید

امکان حذف دوطرفه پیام‌ها در تلگرام فراهم شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۲
امکان حذف دوطرفه پیام‌ها در تلگرام فراهم شد
 
آی‌تی‌من- پیام‌رسان تلگرام در اطلاعیه‌ای به مناسبت این به‌روزرسانی جدید، با اعلام اینکه محرمانگی داده‌ها برای این شرکت مقدس است و هرگز از داده‌های کاربران برای ارسال تبلیغات استفاده نمی‌کند، افزوه است: ما هرگز اطلاعات شما را برای شرکت‌های ثالث افشا نمی‌کنیم و فقط داده‌های کاملا ضروری برای کار کردن تلگرام را ذخیره می‌کنیم.
 
تلگرام با بیان اینکه این شرکت در سال 2013 به میلیون‌ها کاربر خود امکان رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) را داده است، افزوده است: امروز ما به صدها میلیون کاربرمان امکان کنترل کامل روی چت‌های خصوصی را می‌دهیم. شما می‌توانید در مورد حذف هر پیامی که ارسال یا دریافت کرده‌اید، در هر دو طرف چت‌ها تصمیم بگیرید و این پیام‌های برای شما یا هر کس دیگری، بدون به‌جا گذاشتن هر گونه ردی، به کلی پاک خواهد شد.
 
امکان Unsend
گزینه Unsend دو سال پیش از سوی تلگرام معرفی شد که فقط روی پیام‌هایی که در 48 ساعت گذشته ارسال شده بود، قابلیت اعمال داشت. اما اکنون شما می‌توانید حتی پیام‌های دریافتی را بدون محدودیت زمانی Unsend کنید. همچنین می‌توانید تمامی محتوای یک چت را برای هر دو طرف چت یا دستگاه هر شخص دیگری حذف کنید.


 
باز ارسال بی‌نام
برای تکمیل کردن محرمانگی، تلگرام قابلیت جدیدی معرفی کرده که با استفاده از آن می‌توانید امکان باز ارسال یا فوروارد کردن پیام‌های‌تان را برای اشخاص دیگر محدود و کنترل کنید. وقتی این تنظیمات اعمال شود، پیام‌های باز ارسال شده شما دیگر به حساب کاربری‌تان لینک نخواهند بود و صرفا در یک نام بدون قابلیت کلیک کردن در بخش ارسال کننده پیام نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب، افرادی که با آنها چت می‌کنید، مدرک قابل اثباتی ندارند که نشان دهد پیام‌ها را شما برای آنها ارسال کرده‌اید.
 


برای اعمال این تنظیمات باید در بخش تنظیمات Privacy and Security به گزینه Forwarded messages بروید. همچنین امکان محدودسازی نمایش عکس پروفایل برای افراد هم در نسخه جدید تلگرام گنجانده شده است.
 
جست‌وجو در تنظیمات
با توجه به اینکه بخش تنظیمات یا Settings در تلگرام بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شده، امکان جست‌وجو در این بخش فراهم شده است. با استفاده از این امکان جست‌وجو همچنین می‌توان به پاسخ سوالات مرتبط با تلگرام  مبتنی بر FAQ نیز دسترسی پیدا کرد.


 
جست‌وجو در ایموجی و GIF
جست‌‌وجوی گیف‌ها و استیکرها در تلگرام نیز برای تمامی پلتفرم‌های موبایل پیشرفته‌تر شده است. در نسخه جدید با زدن هر گیف و نگه داشتن انگشت روی آن، می‌توان پیش‌نمایش گیف مورد نظر را مشاهده کرد. همچنین بسته‌های استیکر دارای نماد یا آیکون شده‌اند که انتخاب بسته استیکر مورد نظر را تسهیل می‌کند. از سوی دیگر گیف‌ها و پیام‌های ویدیویی روی تلگرام به قابلیت استریم مجهز شده‌اند که به این ترتیب می‌توان بدون انتظار کشیدن برای دانلود کامل، آنها را مشاهده کرد.
 
بر اساس این گزارش، در نسخه جدید تلگرام برای اندروید نیز می‌توان با تایپ کلمات کلیدی به هر زبانی، ایموجی مرتبط را پیدا کرد.
 


VoiceOver و TalkBack
امکان دیگری که به تلگرام افزوده شده، دسترس‌پذیری آن از طریق VoiceOver در iOS و TalkBack در اندروید است که به این ترتیب بدون نگاه کردن به صفحه نمایش می‌توانید از تلگرام استفاده کنید.


 
کد مطلب : ۲۷۱۵۳۹
نظرات شما
Germany
عالی
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما