۰
بررسی آماری آپارات نشان داد

مردم ایران چه ویدیوهایی را دوست دارند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸
مردم ایران چه ویدیوهایی را دوست دارند
 
قرمز یا آبی
طرفداران دو تیم آبی و قرمز پایتخت، سال‌ها در مورد اینکه کدام تیم پرطرفدارتر است، بحث و مجادله داشته‌اند و در سال‌های اخیر، تیم تراکتورسازی تبریز هم به عنوان یکی از تیم‌های پرطرفدار کشور، در این زمینه مدعی است. پیش از این، نظرسنجی‌های برنامه نود تقریبا تکلیف را مشخص کرده بود و حالا، آمار بازدید ویدیوهای آپارات نیز آمار ارایه شده از طریق برنامه نود را به نوعی تایید می‌کند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی آپارات، ویدیوهای تیم فوتبال پرسپولیس با 77.7 میلیون دقیقه نمایش، 54 درصد بازدیدها را به خود اختصاص داده و تیم استقلال با 48.7 میلیون دقیقه، آمار 34 درصد بازدیدها را از آن خود کرده است. تیم تراکتورسازی تبریز هم با 10.8 میلیون دقیقه، 8 درصد بازدیدها را داشته است.

در دعوای کیروش، برانکو هم، لااقل در آپارات، کیروش بازی را از برانکو برده است. ویدیوهای مربوط به کارلوس کیروش، سرمربی سابق تیم ملی 72.2 میلیون دقیقه نمایش داشته (93 درصد) و برانکو ایوانکویچ، سرمربی پرسپولیس فقط 5 درصد بازدیدها را نصیب خود کرده، یعنی 5 میلیون دقیقه.

ال‌کلاسیکو آپارات را هم رئال مادرید با برتری خفیفی به سود خود پایان داده است. تیم سفیدپوش مادریدی با 32.3 میلیون دقیقه نمایش 52 درصد بازدیدها را تصاحب کرده و آبی‌ اناری‌ها با 30 میلیون دقیقه نمایش و 48 درصد بازدیدها، این بازی را باخته‌اند. شاید اگر مسوولان رئال از این پیروزی خبر داشتند، سولاری هنوز مربی مادریدی‌ها بود.

از سوی دیگر، کریستیانو رونالدو اگرچه مدتی است به تیم یوونتوس پیوسته، اما هنوز با لیونل مسی رقابت شدیدی دارد؛ رقابتی که در آپارات به سود این ستاره پرتغالی تمام شده است: مسی 31 میلیون دقیقه و 31 درصد بازدیدها و رونالدو 69 میلون دقیقه نمایش و 69 درصد بازدیدها.
 
رقابت برندها
در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند، مدت‌هاست که سامسونگ از نظر سهم بازار حرف اول را در جهان می‌زند. ویدیوهای این شرکت‌ هم در رقابت آپاراتی، اپل را شکست داده است. جالب اینکه رقابت اپل و سامسونگ هم نتیجه‌ای همچون مسی و رونالدو داشته است. سامسونگ توانسته 69 درصد بازدیدها را از آن خود کند و اپل در این رقابت، فقط 31 درصد از بازدیدها سهم برده است.

در میان دو خودروساز مطرح داخلی هم سایپا گوش رقابت را از ایران خودرو ربوده است.
سایپا با 11.7 میلیون دقیقه و 82 درصد بازدیدها با اختلاف فاحش نسبت به ایران خودرو با 2.6 میلیون دقیقه نمایش و 18 درصد بازدیدها پیش افتاده است.

دو برند سیاسی مهم برای کشورمان هم حسن روحانی، رییس جمهور و دونالد ترامپ رییس ایالات متحده آمریکا هستند. ترامپ با همه سروصدا و شارلاتان‌بازی‌هایش، هنوز از روحانی عقب است. ویدیوهای ترامپ در آپارات38 میلیون دقیقه (45 درصد) و حسن روحانی 46.6 میلیون دقیقه (55 درصد) بازدید داشته است.
 
آبگوشت دوست دارید یا پیتزا؟
کاش آبگوشت خودمان برنده می‌شد؛ اما پیتزا در آپارات بیشتر جلب توجه می‌کند. آمار پیروزی پیتزا بر آبگوشت هم فاحش است. پیتزا 81 درصد و آبگوشت 19 درصد بازدیدها را داشته‌اند. به آپارات پیشنهاد می‌کنیم که یک مسابقه هم بین پیتزا با قرمه سبزی راه بیندازد تا قدرت‌مان را به رخ غربی‌ها بکشیم!

از جمله سایر آمار جالب ارایه شده می‌توان به لایی تاریخی وحید امیری به پیکه اشاره کرد که بیشترین بازدید را در میان ویدیوهای ورزشی را داشته است. فیلم لاتاری محبوب‌ترین فیلم روی آپارات بوده است. همچنین مهناز افشار و محمدرضا گلزار به ترتیب محبوب‌ترین هنرپیشه‌های زن و مرد ایران بوده‌اند.

مخاطبان و علاقه‌مندان برای مشاهده آمار و اینفوگرافی سلیقه ویدیویی مردم ایران می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۵۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما