۰

رونمایی از راهکار احراز هویت اپلیکیشن UID

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳
رونمایی از راهکار احراز هویت اپلیکیشن UID
آی‌تی‌من- پلتفرم هویت دیجیتال UID اولین پلتفرم احراز هویت مجازی در کشور است که با هدف ارائه راهکار برای مراحل طولانی شناسایی دیجیتال کاربران بر بستر اینترنت توسط شرکت دانش‌بنیان یوتاب طراحی و آمادۀ استفاده شده است.

به گفتۀ اکبری، مدیرعامل یوتاب، این راهکار می‌تواند به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در کشور یعنی افزایش امنیت و صحت سنجی اطلاعات هویتی ایرانیان در فضای دیجیتال و کمک به رفع موانع توسعه‌ای که در این زمینه برای کسب‌وکارهای نوپای کشور وجود دارد پاسخ دهد.

در این نشست اویسی، معاونت دانشجویی پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز ضمن اعلام حمایت از کسب وکارهای نوآورانه اظهار کرد: معاونت دانشجویی پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران با استفاده از پلتفرم هویت دیجیتال UID امکان اتصال دانشجویان به کسب‌وکارهای آنلاین و حراست از آنها در فضای مجازی را فراهم کرده است.

گفتنی است، این معاونت با همکاری شرکت دانش‌بنیان UID یک هویت دیجیتالی منحصربه‌فرد به دانشجویان خود ارائه و امکان دریافت خدمات را برای آنها به‌صورت سریع‌تر و امن‌تر فراهم کرده است. همچنین با توجه به همکاری پلتفرم UID با شرکت کاریابی ایران تلنت و تأیید مقطع تحصیلی دانشجویان برای این شرکت، این دانشگاه در نظر دارد امکان جذب سریع‌تر دانشجویان خود را به بازار کار فراهم آورد.

هویت دیجیتال چیست؟
در حال حاضر با داشتن یک سیم کارت و اینترنت همه می‌توانند در سایت‌های مختلف اینترنتی ثبت‌نام کرده و از خدماتی که ارائه می‌کنند استفاده نمایند. به همین دلیل و به علت عدم وجود زیرساخت برای احراز هویت افراد در فضای آنلاین، کلاه‌برداران به‌راحتی می‌توانند هویت دیگران را جعل و از آن سوءاستفاده کنند. لذا با داشتن یک هویت دیجیتال منحصربه‌فرد (Unique Identity یا UID) مثل یک شماره ملی که در کارت ملی درج شده است کاربران می‌توانند با اثبات صحت اطلاعات خود از مزایای قابل‌توجهی برخوردار شوند.

این هویت دیجیتال منحصربه‌فرد (UID) که زیرساخت آن بر بستر موبایل و گوشی‌های هوشمند استوار است می‌تواند اولین حلقه مفقوده در ایجاد زنجیرهٔ خدمات بیشتر در بستر آنلاین باشد.
 
کد مطلب : ۲۷۱۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين