۰

هوش مصنوعی شارژ گوشی همراه را بهینه می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
هوش مصنوعی شارژ گوشی همراه را بهینه می‌کند

آی‌تی‌من- به گزارش Futurity حتما برای شما هم پیش آمده که دقیقا زمانی که نیاز مبرم به گوشی‌تان دارید، پیغامی می‌آید که می‌خواهد سیستم‌عامل را به‌روز کند و شما هیچ چاره‌ای به غیر از قبول آن ندارید. این فقط یکی از چالش‌هایی است که گاهی برایتان پیش می‌آید و محققان می‌خواهند این چالش‌ها را با کمک هوش مصنوعی برطرف کنند.

محققان بر این باورند که گوشی‌های هوشمند در مواجهه با به‌روزرسانی‌های سیستم و حفاظت از شارژ باتری زیاد هم هوشمند نیستند. یک به‌روزرسانی معمولی ده‌ها دقیقه طول می‌کشد و کاربران در این مرحله نه می‌توانند از تلفن‌شان استفاده کنند و نه می‌توانند به‌روز رسانی را متوقف و به بعد موکول کنند. 

اغلب جمع‌آوری اطلاعات آنلاین توسط گوشی‌های هوشمند، کاربران آنها را به‌روز نگه می‌دارد، اما همین کار درصد بسیار بالایی از باتری گوشی را مصرف می‌کند و زمانی که کاربران در حال انجام کارهای اینترنتی خود هستند، دانلود خودکار بخش زیادی از پهنای باند شبکه را اشغال می‌کند و واقعا کاربر را کلافه می‌کند.

محققان بر همین اساس روی سیستم هوش مصنوعی‌ای کار می‌کنند که با یادگیری الگوهای مصرف باتری در گوشی‌های هوشمند، شارژ باتری را برای روز مبادا حفظ می‌کند.

گوشی‌های هوشمند طیف وسیعی از حسگرها و منابع داده‌ای دارند که اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که برای درک عمیق الگوهای استفاده از تلفن از طریق تکنیک‌های یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم هوش مصنوعی قرار است که عملکرد گوشی را براساس نیازها و الگوهای رفتاری و کاربری ما با گوشی تنظیم کند.

 
مترجم : نسترن صائبی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۴۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما