۰

نگرانی مسافران از دوربین‌ مخفی در خانه‌های Airbnb

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲
نگرانی مسافران از دوربین‌ مخفی در خانه‌های Airbnb

آی‌تی‌من- وب‌سایت و اپلیکیشن ایر‌بی‌اند‌‌بی(Airbnb) یکی از معروف‌ترین پایگاه‌های اینترنتی است که افراد، خانه یا اتاقی را روی آن برای مدت زمان کوتاهی (از یک شب تا چند هفته) با قیمت نسبتا مناسبی اجاره می‌دهند. اما اخیرا مواردی از کار گذاشته شدن دوربین‌های کوچک در اتاق‌ها و فضاهای خصوصی بعضی از مکان‌های اجاره‌ای سبب نگرانی مسافران شده است.

اخیرا برخی از مسافرانی که برای گذراندن تعطیلاتشان مکانی را روی این وب‌سایت پیدا کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که متوجه دوربین‌های کوچکی شده‌اند که صاحبخانه در جاهایی نظیر حسگر دود،‌ پریز برق، یا لوستر خانه کار گذاشته بوده است.
چارلی، اوربن‌سیک، سخنگوی ایر‌بی‌اند‌‌بی در این مورد می‌گوید: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون مورد پذیرش مهمان داشته‌ایم و تعداد چنین گزارش‌هایی بسیار نادر بوده است.
گردانندگان ایر‌بی‌اند‌‌بی مدعی‌اند که مقررات سفت و سختی در این زمینه دارند و صاحبخانه‌های متخلف را از روی وب‌سایت خود کنار می‌گذارد.

گرچه برخورداری از دوربین امنیتی برای یک خانه نوعی امتیاز به حساب می‌آید، اما به روشنی در مقررات این سایت آمده است که دوربین‌ها نباید در فضاهای خصوصی نظیر اتاق‌ خواب یا حمام و دستشویی نصب شده باشند.

با این حال در مقابل بازار کالاهای امنیتی نظیر دوربین‌های مدار بسته که برای محافظت از اماکن به کار می‌روند بازار دیگری ایجاد شده که به نوعی بازار «ضد دوربین» است. وسایل و اپلیکیشن‌های بسیاری ساخته شده که مدعی هستند می‌توانند دوربین‌ مخفی‌های یک فضا را به شما نشان بدهند. حالا بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند پیش از اجاره یک اتاق یا آپارتمان روی این وب‌سایت، قید کنند که فضایی که مایل به اجاره آن هستند نباید به هیچ نوع دوربینی مجهز باشد.

ایر‌بی‌اندبی گسترش می‌یابد
شرکت ایربی‌اندبی با خرید استارتاپ‌های موفق مسافرتی، نه‌ تنها شبکه‌ کاربران خود را گسترش می‌دهد، بلکه احتمال موفقیت در ورود به IPO  یا بورس در آینده را نیز بالاتر می‌برد.

در حالی ‌که ایربی‌اندبی برای ورود به بازارهای عمومی آماده می‌شود، پلت‌فرم‌های اسکان و اقامتی خود را نیز فراتر از خانه‌ها، اتاق‌ها و اقامتگاه‌های کوچک گسترش می‌دهد. به ‌عنوان مثال این شرکت قصد دارد پلتفرم هتل تونایت (HotelTonight)  را خریداری کند. هتل تونایت توسعه‌ دهنده‌ یک اپلیکیشن رزرو هتل است که به مسافران اجازه می‌دهد شرایط سکونت خود را در دقایق آخر، انتخاب و سازمان‌دهی کنند. گزارش این معامله برای اولین‌ بار در ماه ژانویه‌ سال جاری و توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شده، هر چند این نشریه اعلام کرده بود که مذاکرات به سرانجام نرسیده است.

انتظار می‌رود ایربی‌اندبی در آینده‌ای نزدیک، سهام خود را در بورس عرضه کند. هرچند برایان چسکی، یکی از ‌بنیانگذار و مدیر ارشد این شرکت، هنوز برنامه‌ زمانی خاصی را برای این رویداد اعلام نکرده است. همانطور که اوبر تلاش می‌کند به برترین شرکت حمل‌ونقل جهان تبدیل شود، آرزوی بلندمدت ایربی‌اندبی نیز تبدیل‌شدن به یک پلت‌فرم مسافرتی همه‌جانبه است که نه ‌تنها به اشتراک‌گذاری خانه، بلکه خدمات رزرو هتل، ترتیبات سفر تجاری، تجربه‌ها و موارد دیگر را نیز ارایه می‌کند.
 
مترجم : نسترن صائبی
کد مطلب : ۲۷۱۴۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما