کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با دستور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس

عملیات تجهیز ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان آغاز شد

وزیر ارتباطات: علمای ایران با 500 میلیون مخاطب در فضای مجازی ارتباط دارند/ استفاده از گوشی‌های اپل کاهش یافت

17 اسفند 1397 ساعت 21:09

پروژه‌های ارتباطاتی استان گیلان با دستور حسن روحانی رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و در حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.



آی‌تی‌من- وزیر ارتباطات که از طریق ویدیو کنفرانس در مخابرات رودبار با رییس جمهور در ارتباط بود، از بهره برداری ۴ پروژه آماده افتتاح با ۱۱ میلیارد سرمایه گذاری دولتی و ۱۵۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی خبر داد.

وی با اشاره به پوشش سراسری نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سطح استان گیلان، افزود: با توسعه ارتباطات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در مناطق روستایی پوشش این مناطق از ۳۰ درصد به ۶۲ درصد افزایش یافته است.

آذری جهرمی، پروژه خدمات اجباری در ۱۵۶ روستا و رومینگ بین دو اپراتور در ۷۰ روستا را یکی از پروژه های امروز عنوان کرد و گفت: توسعه دسترسی ثابت از طریق فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد تومانی در راستای شبکه ملی اطلاعات یکی دیگر از پروژه‌های آماده افتتاح است.

وی، راه اندازی ۲۵ سایت جدید و ۱۴۶ سایت توسعه ارتباطات روستایی توسط همراه اول را از دیگر پروژه‌های امروز عنوان کرد و افزود: پروژه راه‌اندازی ۲۵۲ سایت جدید توسط ایرانسل چهارمین پروژه‌ای است که امروز به بهره برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات به یک پروژه مهم که از دهه فجر در دولت دوازدهم آغاز شد با عنوان «تار» (توسعه ارتباطات روستایی) اشاره کرد و گفت: بر این اساس برای حرکت در مسیر توسعه زیرساخت های نسل ۵، علاوه بر ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری که در این سال ها برای ارتباطات بین شهری دایر شده،  ۵ هزار کیلومتر برای توسعه ارتباطات روستایی در دولت دوازدهم به اجرا می رسد و گیلان به عنوان دومین استان از فردا عملیات اجرایی احداث فیبر نوری به طول ۲۰۵ کیلومتر آغار می‌شود.

بر اساس همین گزارش، بعد از معرفی پروژه‌های آماده بهره‌برداری، حسن روحانی رییس جمهور بهره برداری از این پروژه ها را اعلام کرد.
 
برقراری ارتباط 52 روستا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مشکلات ارتباطی روستاهای این شهرستان از برقراری ارتباط ۵۲ روستا تاکنون و ۵۲ روستای دیگر در آینده خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در این جلسه به وضعیت ارتباطات در روستاهای شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت:  از اردیبهشت ماه سال جاری ۵۲ روستای شهرستان رودبار دارای ارتباط شدند که ۱۶ روستا بدون هیچگونه ارتباطی در ۲۲ بهمن امسال دارای ارتباطات تلفن همراه شدند و ۱۹ روستا نیز به ارتباطات نسل ۳ و ۴ دسترسی پیدا کردند.

وی از برقراری ارتباط در ۵۲ روستای رودبار در سال آینده خبر داد و افزود: امروز با حضور رییس جمهور تجهیز ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان آغاز می‌شود که ۷۳ درصد آن از شهرستان رودبار عبور می کند و به این وسیله بسیاری از مشکلات مربوط به دسترسی و ارتباطات برخی مناطق کاهش می یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نصب ۶ خودپرداز توسط پست بانک در روستاهای رودبار اشاره کرد و گفت: تمام این پروژه ها از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و در سال آینده پایان می یابد.
 
ارتباط مجازی علما در ایران با 500 میلیون مخاطب
وزیر ارتباطات در بخش دیگر از سخنان خود به نگرانی و دغدغه علما و مراجع درباره فضای مجازی اشاره کرد و افزود: توسعه فضای مجازی که می تواند دارای فرصت‌های بسیار باشد، تهدیداتی هم دارد که دغدغه علما و مراجع به ما برای استفاده از فرصت‌ها کمک می‌کند.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، تصریح کرد: همین علما و مراجع از طریق فضای مجازی با ۵۰۰ میلیون نفر مخاطب در کل دنیا در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از تفکر و دستاوردهای ۸ میلیارد انسان ارزشمندتر از یک شبکه محلی است، افزود: باید در این میدان ابزار خود را داشته باشیم و محصول خود را به دنیا عرضه کنیم که البته این کار با تلاش و مرارت به دست می آید.

وی افزود: با بیانیه «گام دوم» که ادامه مسیر و نقشه راه انقلاب است و مسوولیت اصلی بر دوش جوانان است، جوانان می توانند  مسوولیت های اساسی را عهده دار شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل این حوزه مانند خود آن بزرگ است، تصریح کرد: با همدلی و حمایت و خیرخواهی مراجع و علما که همیشه بوده است و تلاش جوانان برخی از خدمات ارائه شده است و در همین یک سال گذشته جوانان ایرانی بر اساس نیاز و توانمندی خود اقدامات ارزشمندی داشته اند.

وی به تحریم آی‌پی‌های ایرانی توسط شرکت اپل در سال‌های ۸۷ و ۸۸ اشاره کرد و افزود: با این حال استفاده از گوشی‌های اپل فراگیرتر شد، اما امسال با ایجاد محدودیت توسط این شرکت بر اساس آمار مستند، استفاده از این گوشی‌ها کاهش یافت چرا که نیازمندی‌های افراد مانند خدمات بانکی، حمل و نقل و دیگر خدمات از طریق این گوشی ارائه نمی‌شود و مردم به دریافت آن خدمات نیازمندند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی فقط یک پیام رسان نیست، تاکید کرد: از آنچه که باید انجام دهیم، فرو گذار نخواهم کرد.

 


کد مطلب: 271422

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271422/عملیات-تجهیز-۲۰۰-کیلومتر-فیبر-نوری-استان-گیلان-آغاز

ITMen
  https://www.itmen.ir