۰
به‌منظور توانمندسازی و ارائه خدمات تجاری‌سازی

دانش‌بنیان‌ها تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
دانش‌بنیان‌ها تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند
 
آی‌تی‌من- به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری، حمایت‌های مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در قالب طراحی صنعتی، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها و حسابداری ارائه می‌شود .
 
یکی از مواردی که کمک ویژه‌ای به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کند طراحی صنعتی مناسب محصولات دانش‌بنیان است. طراحی صنعتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات نقش مهمی‌در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می‌کند. بنابراین طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی‌در بازاریابی و بازار سازی محصولات شرکت‌ها است.
 
به علاوه یکی از راه‌های معرفی و نمایش عملکرد محصول به سرمایه‌گذاران و مشتریان و همچنین ارائه در نمایشگاه‌ها، طراحی و ساخت یک نمونه نمایشی(دمو) است که ویژگی‌ها و کارکردهای اصلی محصول را به نمایش می‌گذارد. دمو، نمونه‌ای از محصول اصلی یا بخشی از آن است که در اختیار مشتری قرار داده می‌شود تا در کمترین زمان، با ظاهر، ویژگی، عملکرد و امکانات محصول اصلی آشنا شود و بر این اساس بتواند ارزیابی دقیق‌تری از محصول داشته باشد.
 
همچنین حسابداری، تنظیم صورت‌های مالی، تحریر دفاتر قانونی، تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تصحیح ساختارهای مالی نیز از ابزارهای مهم تقویت زیرساخت‌ها  شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار و نیاز سنجی مجوزها و گواهی نامه‌ها نیز از ابزارهای مهم برای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان است
 
ارائه این خدمات به‌صورت بلاعوض (در پایان کار و بعد از تایید) و طی شرایطی به شرکت‌های دانش‌بنیان با درآمد کمتر از 50 میلیارد ریال (در آخرین سال مالی در اظهارنامه) تعلق می‌گیرد. به شرکت‌های دانش بنیان با درآمد بالاتر از 50 میلیارد ریال به صورت آزاد و بدون تسهیلات ارائه می‌شود.
 
از جمله شرایط تخصیص این تسهیلات بلاعوض، 50 درصد از هزینه‌های مربوط طراحی و ساخت نسخه نمایشی محصول تا سقف 100 میلیون ریال، 50 درصد از هزینه‌های مربوط طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان تا سقف 150 میلیون ریال، 50 درصد از هزینه‌های مربوط به خدمت تحقیقات بازار تا سقف 150 میلیون ریال، 90 درصد از هزینه‌های مربوط به خدمت نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌های صنعتی محصولات دانش‌بنیان تا سقف 10 میلیون ریال و 50 درصد از هزینه‌های مربوط حسابداری تا سقف 50 میلیون ریال برای سال مالی اول و 40 درصد از هزینه‌های مربوط حسابداری تا سقف  40 میلیون ریال برای سال مالی دوم است .
 
شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت این خدمات می‌توانند به سامانهbizservices.ir   مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.
 
همچنین تمامی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مشاوره کسب‌وکار، نشست‌های پرسش و پاسخ و وبینارهای تخصصی این مرکز بهره‌مند شوند. شرکت‌ها برای استفاده از این خدمات نیز به سامانه  bizservices.ir مراجعه کنند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۴۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين