۰
به درخواست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان

تاریخ برگزاری نمایشگاه ArianaICT تغییر می‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
تاریخ برگزاری نمایشگاه ArianaICT تغییر می‌کند

آیتی‌من - نمایشگاه ArianaICT قرار بود با مجوز وزارت تجارت و صنایع افغانستان، 27 تا 30 فروردین ماه در شهر کابل برگزار شود. در همین راستا پرویز شهپر و آزاد معروفی اعضای کمیته اجرایی این نمایشگاه با شهزاد گل‌آریوبی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان ضمن حمایت از برگزاری نمایشگاه ArianaICT دستور تشکیل کمیته‌ای ویژه‌ برگزاری نمایشگاه در این وزارتخانه را صادر کرد. گل‌آریوبی همچنین پیشنهاد کرد تاریخ نمایشگاه به عقب بیفتد. امکان آماده‌سازی هرچه بهتر نمایشگاه و حضور پرقدرت شرکت‌های افغانستانی در نخستین نمایشگاه ArianaICT و همچنین نزدیکی زمان برگزاری این رویداد با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، از دلایل درخواست وزیر مخابرات افغانستان برای تغییر تاریخ این رویداد عنوان شده است.

براساس این گزارش این پیشنهاد قرار است هفته آینده در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه و با حضور نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، رسول سراییان دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی وحدت رئیس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی و روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اسماعیل ثنایی رییس هیات مدیره کنسرسیوم ایریانا بوم بررسی شود.

به نظر می‌رسد با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه ArianaICT به اواخر خردادماه موکول شود.

نخستین نمایشگاه ArianaICT با استقبال خوبی به ویژه از سمت شرکت‌های ایرانی همراه بوده و تاکنون 30 شرکت برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین شرکت امن افزار گستر شریف و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به عنوان اسپانسر در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به عنوان حامی معنوی این رویداد فعالیت می‌کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه می‌توانید به سایت arianaict.com مراجعه کنید.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۴۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما