۰

هوش مصنوعی غول آبی روی غذاها تحقیق می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
هوش مصنوعی غول آبی روی غذاها تحقیق می‌کند

 آی‌تی‌من- به گزارش Futurism الگوریتم هوش مصنوعی IBM با کمک دانشمندان این غول آبی‌ و همچنین کارشناسان تغذیه شرکت‌های مک‌کورمیک در حال بررسی و بهبود دستورالعمل‌های کلاسیک است تا دستور غذاهایی را برای نام‌های تجاری جدید درست کند.

دانشمندان در حال تجزیه و تحلیل و ارتقاء نوعی الگوریتم هوش مصنوعی جدید هستند که پیش از طراحی برخی انواع غذاهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر اوضاع به خوبی پیش رود، می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی نقش بزرگی در توسعه مواد غذایی مصرفی روزانه ما داشته باشند.

در حال حاضر، برخی از نام‌های بزرگ تلاش می‌کنند تا تمام موضوع‌های مرتبط با مواد غذایی را در دنیا شامل توانمندی سرآشپزها و متخصصان عطر و طعم غذا، در یک الگوریتم واحد هوش مصنوعی جمع کنند که ارتباط بهتر و سریع‌تری را با انسان برقرار می‌کند.

الزاما هوشمندترین الگوریتم‌ها وجود خارجی ندارند، اما بعضی نام‌های بزرگ روی آن کار می‌کنند. آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی IBM به دلیل الگوریتم هوش مصنوعی برنده مسابقه تلویزیونی جئوپاردی و نگارش کتاب آشپزی معروف است. نخستین محصولات غذایی تولید شده با هوش مصنوعی این گروه اواخر سال جاری وارد قفسه‌ها خواهند شد.

البته دانشمندان تخمین زده‌اند که چیزی حدود 10 تا 15 سال زمان لازم است تا محصولات تولیدشده از طریق هوش مصنوعی جای خود را باز کنند. آنها همیشه به دنبال آن بوده‌اند که محصولاتی با کیفیت بالای تولیدی بسازند. نتیجه این تلاش‌ها تولید موادغذایی ساخته‌ شده به کمک هوش مصنوعی و به دنبال ترکیب طعم‌های مختلف و دانش عمیق از انواع مزه‌ها خواهد بود که پیچیدگی آنها را هیچ انسانی هم متوجه نمی‌شود.

دانشمندان صدها هزار فرمول را در سیستم هوش مصنوعی تعبیه کرده‌اند و هر تولیدکننده موادغذایی از چند هزار فرمول برای تولید موادغذایی خود استفاده می‌کند اما در استفاده از هوش مصنوعی، تمام این فرمول‌ها با هم ادغام شده‌اند تا از ترکیب همه آنها بتوان بهره برد.

البته این فرآیند کمی زمان‌بر است به طوری که شاید هفته‌ها یا ماه‌ها به طول می‌انجامد تا یک محصول غذایی جدید مراحل ایده تا محصول و ورود به بازار را طی کند. زمانی که کمپانی «مک‌کورمیک» محصول غذایی جدیدی را تولید می‌کند، این حرفه در کنار جزئیات خاصی از قبیل حلال بودن یا هزینه آن، به یکی از تولیدکنندگان شامل سرآشپز، شیمی‌دان، روانشناسان و کارشناسان دیگری در حوزه غذا و مزه‌ها منتقل می‌شود و آنها از این فرمول برای تولید محصولی مشابه استفاده می‌کنند و حتی ترکیبات مواد را برحسب نیاز کم و زیاد می‌کنند و پیش از ورود محصول به بازار، فرآورده را آزمایش می‌کنند.

 
مترجم : نسترن صائبی
کد مطلب : ۲۷۱۳۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما