۰
‌سایت ثبت گوشی‏‌های مسافری همچنان بسته است

اعتراض مجدد بازاریان و افزایش دوباره قیمت‎ها

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۲
اعتراض مجدد بازاریان و افزایش دوباره قیمت‎ها

آیتی‌من- مهدی محبی، دیروز اعلام کرد که در جلسه فعالان بازار با مسوولان مربوطه مقرر شد تا اطلاع‌ ثانونی وضعیت سامانه ثبت گوشی مسافری به حالت قبل بازگردد و مشکل حل شود.

با این حال بازاریان گزارش داده‌‏اند که از هفته گذشته که سایت بسته شده، قیمت گوشی روند صعودی گرفته و قیمت‏ها با 40 درصد افزایش روبه‌‏رو شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

در حالی سایت ثبت گوشی‎های مسافری بسته شده که از اوایل تابستان هیچ گوشی به شکل رسمی وارد بازار کشور نشده و نیاز بازار را همین گوشی‎های مسافری تامین می‎کند و حالا با بسته شدن سایت ثبت گوشی، نه تنها موجودی گوشی در بازار به شدت کاهش یافته، بلکه همین موضوع موجبات افزایش بی رویه قیمت را نیز فراهم کرده است.

بر همین اساس بازاریان امروز هم در اعتراض به بسته بودن سایت گوشی‎های مسافری، اقدام به تعطیلی مغازه‎ها کرده و از خرید و فروش موبایل و لوازم جانبی ممانعت کردند که در نهایت با دخالت نیروی انتظامی مجبور به ادامه فعالیت شدند و مغازه‌‏ها را باز کردند.

در تماس با فروشندگان مرکز خرید علاءالدین، آنها اظهار می‌کنند که درخواست‌شان بازگشایی چند روزه سایت رجیستری است تا بتوانند گوشی‏‌هایی که فروخته‌اند را فعال کنند؛ چرا که هم‎اکنون گوشی‎هایی که در طول یک هفته گذشته فروخته شده امکان رجیستری و اظهار در سایت ثبت گوشی‎های مسافری وجود نداشته و این گوشی‎ها به دلیل از کار افتادن، مرجوع شده و هم فروشندگان متضرر می‏شوند و هم خریداران.

سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی‌های قاچاق از آخر هفته گذشته بسته شد. با اتصال سامانه ناجا و گمرک به یکدیگر دیگر افرادی که ورود و خروج نداشتند، نمی‌توانستند گوشی ثبت کنند و سامانه تنها مسافران واقعی یعنی کسانی که ورود و خروج به کشور داشته‌اند باز بود.
 
کد مطلب : ۲۷۱۳۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما