۰

برگزیدگان سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی شدند

تجاری‌سازی سامانه‌های انتقال نوری (SDH)، برگزیده موفق در تولید ملی
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
برگزیدگان سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی شدند

آی‌تی‌من- در این دوره از برگزاری جشنواره خوارزمی 271 طرح داخلی و 111 طرح خارجی از 40 کشور جهان حضور یافته که بعد از بررسی در 18 گروه تخصصی و 5 بخش پژوهش‎های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای، اختراع و نوآوری و طرح برگزیده موفق در تولید ملی، 27 طرح به هیات داوران جشنواره معرفی شد که از بین آنها 16 طرح داخلی و خارجی برگزیده شدند.

طرح‌های برگزیده بخش خارجی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی از کشورهای انگلستان، سوییس، یونان، چین و آمریکا است.

هیات داوران سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از بین 382 طرح ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در 18 گروه تخصصی و در 5 بخش پژوهش‌های «بنیادی»، «کاربردی»، «طرح‌های توسعه‌ای»، «اختراع و نوآوری» و «طرح موفق در تولید ملی» تعداد 16 طرح داخلی و خارجی را به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره معرفی کردند.

پژوهش‌های بنیادی
- رتبه نخست ؛ «حسین بهاروند» به خاطر ارایه طرح «تمایز و فناوری سلول‌های بنیادی برای استفاده در پزشکی بازساختی قلب و کبد» در گروه تخصصی زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی

پژوهش‌های کاربردی
- رتبه نخست ؛ «داریوش طلایی» با طرح «نوتار» از گروه تخصصی هنر
- رتبه دوم ؛ حمید رضا نصیری با ارایه طرح پرتو نگار مرئی سیالات و ریز ذرات در گروه تخصصی مکاترونیک
- رتبه‌های سوم مشترک ؛ محمود مهرداد شکریه برای ارایه طرح تقویت مخازن فرسوده نفتی با فناوری کامپوزیت در گروه تخصصی مکانیک
مهدی ترابیان اصفهانی و نوید سدری با ارایه طرح مشترک کنترل‌کننده دیجیتال مغناطیسی در گروه تخصصی برق و کامپیوتر
رضا بیژن‌زاده و سعید بیژن‌زاده با طرح مشترک جاروی صنعتی توربو وکیوم در گروه تخصصی مکانیک
 
طرح‌های توسعه‌ای
- رتبه نخست ؛ محمد دور علی با ارایه طرح طراحی و ساخت گاورنرهای نیروگاه‌های آبی در گروه تخصصی مکانیک
- رتبه دوم ؛ فاقد برگزیده
- رتبه سوم ؛ شرکت گسترش فناوری خوارزمی با ارایه طرح استحصال فلز نیکل از کاتالیست‌های مستعمل نیکل‌دار به روش احیای الکتریکی در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی

برگزیده موفق در تولید ملی
جایزه بخش برگزیده موفق تولید ملی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی به محمدرضا پاکروان برگزیده بیست‌وهفتمین دوره این جشنواره به خاطر طرح «تجاری‌سازی سامانه‌های انتقال نوری (SDH)» در حوزه فناوری‌های پیشرفته مخابراتی اعطا شد.

برگزیده ویژه
استاد پرویز دوامی با ارایه طرح نقش موثر در توسعه نظری و کاربری مهندسی مواد و متالوژی در ایران به عنوان برگزیده ویژه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی و تجلیل شد.

برگزیدگان بخش خارجی
در بخش خارجی سی امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از پروفسور جان یتس از موسسه پژوهشی اسکریپس از کشور آمریکا برای ارایه طرح «مطالعه عملکرد پروتئین‌ها با استفاده از روش اسپکترومتری جرمی و پروتومیکس در بخش پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی تجلیل شد.

همچنین در این بخش، از پروفسور استفان هولگیت از دانشگاه ساوت همپتون دانشکده پزشکی از کشور انگلستان برای ارایه طرح درک پاتوبیولوژی آسم و اختلالات مرتبط در گروه تخصصی علوم پزشکی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تجلیل شد.

هیات داوران در بخش پژوهش‌های کاربردی خارجی، طرح ارایه شده پروفسور «دانگ یوآن ژائو» از دانشگاه فودان از کشور چین را با نام طراحی و توسعه مواد زوپور جهت‌دار به منظور استفاده در کاتالیست‌ها، سنسورها و محیط زیست به عنوان برگزیده در گروه تخصصی مواد، متالوژی و انرژی‌های نو معرفی کردند.

در پژوهش‌های توسعه‌ای در بخش خارجی جشنواره خوارزمی امسال نیز طرح سامانه تصویربرداری پیشرفته ترکیبی PET/MRI» پروفسور «حبیب زایدی» از بیمارستان دانشگاه ژنو کشور سوییس در گروه تخصصی برق و کامپیوتر و طرح «زیست‌شناسی و طب فشارهای روحی و اختلالات مربوط» پروفسور «جورج کروسوس» از دانشگاه ملی و کاپودیستریاس آتن از کشور یونان در گروه تخصصی زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی و تجلیل شدند.

پروفسور «پی دانگ یانگ» با ارایه طرح «توسعه فناوری نانو سیم‌های نیمه‌هادی برای تبدیل و ذخیره انرژی» توانست در بخش اختراع و نوآوری خارجی در گروه تخصصی فناوری نانو به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شود. جشنواره بین المللی خوارزمی همه ساله به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و به منظور شناسایی، معرفی و حمایت از مبتکران، فناوران و دانش پژوهان برجسته کشور در پژوهش های کاربردی، بنیادی، توسعه ای و نوآوری علمی برگزار می شود.

 
کد مطلب : ۲۷۱۳۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين