۰

پرتاب 6 ماهواره اینترنت به مدار

تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۰
پرتاب 6 ماهواره اینترنت به مدار

آی‌تی‌من- بنا به گزارش SpaceNews وان‌وب در سال 2012 توسط بنیانگذارش گرگ وایلر، کارآفرین آمریکایی، تاسیس شد تا ماهواره‌هایی را به فضا پرتاب کند که برای زمین اینترنت به ارمغان می‌آورند. حال پس از گذشت هفت سال، نخستین گروه از ماهواره‌های شبکه اینترنت ماهواره‌ای به فضا پرتاب شدند. این گروه ماهواره‌ای شامل 6 ماهواره  150 کیلویی هستند که توسط یک راکت روسی سایوز از سکوی پرتابی در آمریکای جنوبی به مدار هزار کیلومتری زمین پرتاب شدند. قرار است تعداد این ماهواره‌ها تا 27 فوریه امسال به 2 هزار تا برسد.
 
این 6 ماهواره قرار است 60 تا 90 روز در مدار هزار کیلومتری زمین بچرخند تا در مرحله بعدی، ارتفاع آنها بیشتر شود و به هزار و 200 کیلومتر برسد. این در حالی است که در ابتدا قرار بود 10 ماهواره مستقیما روی مدار هزار و 200 کیلومتری زمین قرار بگیرند، اما در نهایت به دلایل ایمنی و کاهش ریسک، این برنامه پرتاب‌ها با تغییراتی همراه شد.
 
گفتنی است که استارتاپ وان‌وب برای راه‌اندازی شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود تاکنون بیش از 2 میلیارد دلار هزینه کرده و قرار است که در عرض 20 پرتاب بعدی، هر بار 36 ماهواره را توسط یک راکت سایوز به فضا بفرستد.
 
آدرین استکل، مدیرعامل کنونی وان‌وب در این مورد گفت: پرتاب اولیه این ماهواره‌ها دستاورد بزرگی برای ما بود. زیرا توانستیم حق استفاده از طیف مخابراتی لازم را به دست آوریم.  این شرکت فرصت زیادی نداشت و در صورت عدم پرتاب این ماهواره‌ها دیگر اجازه استفاده از این طیف مخابراتی را که اجازه آن را از اتحادیه جهانی مخابرات گرفته بود، از دست می‌داد.
 
لازم به ذکر است که ساخت هر ماهواره وان‌وب در حدود یک میلیون دلار برای این شرکت هزینه دربردارد که 10 فروند اولیه آن در تولوز فرانسه ساخته شده و مابقی ماهواره‌ها در ایالت فلوریدا تولید خواهند شد.
 
وان‌وب در ابتدا ماموریت داشت که اینترنت ماهواره‌ای را برای خدمات به مدارس سرتاسر دنیا ارایه دهد که در گام نخست شامل 6 مدرسه در آلاسکا، رواندا، نپال، قرقیزستان، اکوادور و هندوراس می‌شد.
 
مترجم : نسترن صائبی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۳۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما