۰
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران هشدار داد:

ضرورت اطلاع فروشندگان صنف رایانه از مشمول بودن به مالیات بر ارزش افزوده

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷
ضرورت اطلاع فروشندگان صنف رایانه از مشمول بودن به مالیات بر ارزش افزوده

آی‌تی‌من- سیدمهدی میرمهدی در این رابطه گفت: متاسفانه برخی از فروشندگانی که نمایندگی شرکت‎ها را دارند و از آنها خرید می کنند، از نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده اطلاعی ندارند و با مشکلات زیادی در این خصوص مواجه شده و گاها دچار جریمه‎های سنگین می‎شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام فروشندگان و فعالان بازار رایانه باید با ماده 169 مکرر قانون مالیات‌‌های مستقیم آشنا باشند و آن را رعایت کنند، افزود: نمایندگی‎های کالا و فروشندگان صنف رایانه باید با مراجعه به اداره کل مالیات بر ارزش افزوده از وضعیت خود در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده مطلع شوند تا جلوی ضرر و زیان غیر قابل اغماض را بگیرند.

میرمهدی اضافه کرد: واردکنندگان موظفند در
گزارش فصلی خود بر اساس ماده 169 مکرر قانون مالیات‎های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، اسم خریداران و مبلغ خرید آنها را در سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: طبق قانون شرکت‎ها، نمایندگی‎های خارجی، عمده فروش‌ها و فروشندگانی که به عنوان نماینده شرکت‎ها کالا می‌فروشند، شامل مالیات بر ارزش افزوده می‎شوند.

به گفته رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، برخی از فروشندگانی که به عنوان نماینده شرکت کالایی را می‌فروشند، تمام مشخصات حقیقی و حقوقی آنها در لیست مالیات بر ارزش افزوده هست و مشمول این قانون می‎شوند.

میرمهدی همچنین در مورد مالیات بر مشاغل و پیگیری اتحادیه فناوران جهت کاهش مالیات فعالان صنف رایانه گفت: ظرف چندماه گذشته
رایزنی و نامه نگاری‎های زیادی برای کاهش مالیات صنف رایانه با رییس سازمان امور مالیاتی کشور داشتیم و درخواست کردیم با توجه به مشکلات اقتصادی که برای صنوف پیش آمده مالیات مشاغل کاهش یابد.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران افزود: از سال 96 تاکنون بیش از 300 واحد صنفی رایانه به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی تعطیل شده‎اندکه منجر به بیکار شدن تعداد زیادی از نیروی‎های انسانی شاغل در این حوزه شده است.

وی اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی باید توجه داشته باشد که وضعیت کسب و کار امسال بسیار خراب بوده و حاشیه سود فروشندگان کالا به شدت کاهش یافته است. امیدواریم دولت این موضوع را در دریافت اظهارنامه‎های مالیاتی مودیان لحاظ کند.
 
 
کد مطلب : ۲۷۱۳۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما