۰

داوران هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران معرفی شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
داوران هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران معرفی شدند

آی‌تی‌من- داوری در جشنواره امسال از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است چرا که جوایز این رویداد از 45 میلیون تومان به 360 میلیون و جوایز بهترین بازی سال از 10 میلیون به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

براساس این گزارش داوران بهترین بازی و بهترین دستاوردهای هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در 6 بخش فنی، هنری، طراحی، رسانه، موسیقی و تولید معرفی شدند. برای نخستین بار است که در این جشنواره، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده و داوران از سوی این شورا انتخاب می‌شوند.

بر این اساس در بخش فنی، فرزام ملک آرا، یاسر ژیان و امیر بادامچی، در بخش هنری فراز شانیار، محمد نجفی و سعید جلابی و در بخش موسیقی اشکان بختیاری به داوری خواهند پرداخت.

در داوری بخش طراحی نیز محمد زهتابی، حمید سعیدی و وهاب احمدوند، در بخش رسانه آرش حکیمی و کسری کریمی‌طار و در بخش تولید نیز حسن مهدی اصل حضور دارند.

محمد حاجی میرزایی دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در جلسه معارفه داوران گفت: 13 داور منتخب جشنواره به انتخاب بهترین بازی سال و بهترین دستاوردها می‌پردازند و برندگان جوایز بهترین ژانر، از سوی آکادمی داوران شامل برندگان جوایز سه سال اخیر جشنواره و روزنامه‌نگاران حوزه بازی، انتخاب می‌شوند.

وی درباره فرایند انتخاب داوران توضیح داد: هر یک از اعضای شورای سیاست‌گذاری افرادی را برای حضور در هیات داوران پیشنهاد کرده و سپس بین اعضا رای‌گیری شد و در نهایت به این فهرست 13 نفره رسیدند. یکی از شروط اصلی حضور در این فهرست هم این بود که داوران خودشان چه به عنوان سازنده و چه به عنوان ناشر، بازی در جشنواره امسال نداشته باشند.

حاجی میرزایی با بیان این که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به مانند دوره‌های گذشته هیچ دخالتی در فرایند داوری و انتخاب بهترین بازی نخواهد داشت گفت: 146 بازی به جشنواره ارسال شده و بازی‌هایی که به طور کامل از روی یک اثر خارجی کپی شده باشند و یا صرفا با تغییر نام نسبت به نسخه قبلی، قصد حضور در جشنواره را داشته باشند با نظر هیات داوران حذف خواهند شد.

براساس این گزارش قرار است بهترین بازی‌های سال در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در نیمه دوم اسفند معرفی شوند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۲۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما