۰

الزام احراز هویت در تراکنش های موبایلی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۸
الزام احراز هویت در تراکنش های موبایلی

داوود محمدبیگی درباره طرح جدید این بانک برای احراز هویت تراکنش‌های موبایلی، گفت: این طرح شاید آسانی دریافت خدمات را تحت‌الشعاع قرار دهد و کار را برای برخی از مردم سخت کند ولی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: هرچند تغییر و تحول در صنعت پرداخت با توجه به تنوع خدمات و انتظارات مردم امری ضروری است، ولی بانک مرکزی نمی‌تواند از امنیت در این حوزه غافل شود.

محمدبیگی با بیان اینکه هر چقدر در امن کردن خدمات بانکی، مقررات سفت و
سخت داشته باشیم، طبیعتاً آسانی در دریافت خدمات کمرنگ می‌شود، تصریح کرد: بانک مرکزی مدت‌هاست که در حال بررسی طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی از طریق کنترل شماره کارت و شماره سیم کارت است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: می‌دانیم اجرای این کار در مرحله اول می‌تواند مشکلاتی را برای افرادی به همراه داشته باشد که سیم‌کارت‌شان به نام خودشان نیست، ولی اجرای این طرح از کلاهبرداری‌ها و سایر
مشکلات این حوزه می‌کاهد.

وی با بیان اینکه اطلاعات کارت‌های مردم از مهم‌ترین زیرساخت‌های اجرای این طرح بود، گفت: در دو ماه اخیر و برای برقراری امنیت بیشتر در تراکنش‌های کارتی، اطلاعات کارت‌های بانکی مردم را ساماندهی کردیم.

محمدبیگی درخصوص زمان‌بندی بانک مرکزی برای اجباری شدن احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی، افزود: زمان‌بندی اجرای این طرح قطعاً با آمادگی کامل زیرساخت‌ها مشخص خواهد شد.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۱۱۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما