۰
کریمی قدوسی: وزیر گفت اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم

آذری جهرمی: هیچ تصمیم حاکمیتی برای اینستاگرام ابلاغ نشده است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۶
آذری جهرمی: هیچ تصمیم حاکمیتی برای اینستاگرام ابلاغ نشده است

آیتی‌من - کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اظهارنظری جنجالی مدعی شد: فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و آذری جهرمی به او گفته «به زودی اینستاگرام را فیلتر می کنیم» اما روحانی نمی گذارد.

جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خانه ملت درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون گفت: روحانی نمی گذارد؛ زیرا رییس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام سهل انگاری شود، از سیئات است. وی درخصوص سخنان آذری جهرمی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات نقشی در نسخه های فارسی تلگرام ندارد، گفت: اگر این فرد چنین اظهاراتی کند، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به عنوان وزیر زیر سوال می برد و اختیاراتش را نفی می کند.

وی توضیح داد: تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسایل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبه های حاکمیتی پیدا می کند و هیچکس نمی تواند بگوید فضای مجازی، پیام رسان ها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم. کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات از جریان عرضه طلاگرام و هاتگرام کنار گذاشته شد، به گزارش وزارت اطلاعات در خصوص هاتگرام و طلاگرام پرداخت و توضیح داد: وزیر ارتباطات جزئی از پیکره وزارت اطلاعات بوده و سابقه کار در آنجا داشته و از هاتگرام و تلگرام طلایی مطلع بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آنها که اکنون در هاتگرام و طلاگرام مدیریت می کنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار می کنند و همگی جزء دولت و حاکمیت هستند.

در همین رابطه وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تصمیم فیلترینگ اینستاگرام از سوی دولت، گفت: هیچ امر حاکمیتی برای بستن اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است.

محمدجواد آذری جهرمی در در توییتر نوشت: در مجلس به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه های فارسی تلگرام را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم؛ نمی دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده اند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۱۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما