۰
دادگاه عالی زیمبابوه:

دسترسی به اینترنت باید برقرار شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
دسترسی به اینترنت باید برقرار شود

آیتی‌من - به گزارش سایت The Next Web، گروه هکری انانیموس(Anonymous) یا ناشناس مسوولیت این هک را به عهده گرفته و اعلام کرده است: سلام زیمبابوه! ما انانیموس هستیم. ما قبلا شاهد کشته شدن افراد بی گناه در زیمبابوه بوده ایم. شاهد ظلم و ستم دولت این کشور بوده ایم. شاهد افرادی بوده ایم که برای آزادی مبارزه کرده اند. ما نمی توانیم این چیزها را تحمل کنیم. همان کاری را که با دولت سودان انجام دادیم، می خواهیم با دولت زیمبابوه نیز انجام دهیم و تاکنون موفق شده ایم بیش از ۷۲ وب سایت دولتی این کشور را از کار بیندازیم. 

این گروه هکتیویست در پیامی که توسط یکی از اعضایش در یک فروم آنلاین منتشر شده، گفته است: این تازه اول راه است. سیستم بانکداری نیز به زودی از کار خواهد افتاد. دولت زیمبابوه! شما دشمن انانیموس شده اید! سیستم های شما در خطرند! در برابر ظلم و ستم شما، ما وظیفه داریم که شورش کنیم. شجاعت برادران مان را که برای آزادی در زیمبابوه و سودان مبارزه می کنند، تحسین می کنیم. 

ساعاتی پس از انتشار پیام حمله سایبری هکرهای انانیموس به سایت های دولتی زیمباوه، سیستم قضایی این کشور خواستار برقراری مجدد اینترنت در کشور شد.

گفتنی است که انانیموس در قالب گروهی منسجم از هکرهای فعال در جنبش های سیاسی و اجتماعی از سال ۲۰۰۳ حملات سایبری متعددی را صورت داده است. از معروف ترین حملات آنها می توان به از دسترس خارج کردن صفحات داعش در شبکه های اجتماعی، حمله DDoS در آفریقای جنوبی و دیفیس ۷۰ سایت دولتی گابن در اعتراض به عدم دموکراسی اشاره کرد.

دیفیس صفحه ای است که هکرها بعد از هک کردن یک سایت، آن را در صفحه اصلی وب سایت هک شده به معرض نمایش عمومی میگذارند. هر صفحه دیفیس نشانه یک هکر یا یک گروه هکری است که معمولا در آن نام مستعار، آدرس سایت، ایمیل، پیام هکر برای قربانی به نمایش درمی آید.
 
مرجع : The Next Web
کد مطلب : ۲۷۱۱۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما