۰

خطای ۳۸ درصدی فناوری تشخیص چهره در گوشی ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۲
خطای ۳۸ درصدی فناوری تشخیص چهره در گوشی ها

آیتی‌من - یکی از فناوری های جدیدی که در سال های اخیر در گوشی های هوشمند از استقبال بی نظیری برخوردار شده و در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل از آن برای به روزرسانی پلتفرم و امکانات موجود در گوشی های هوشمند خود بهره می برند فناوری تشخیص چهره است، اما بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده، حدود نیمی از گوشی های مورد بررسی در احراز هویت و تشخیص چهره کاربران شان مشکل دارند و به خوبی و درستی کار نمی کنند.

کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی Consumentenbond به تازگی بعد از بررسی های صورت گرفته اعلام کرده اند که ۴۲ دستگاه گوشی هوشمند از ۱۱۰ گوشی مورد بررسی از برندهای مختلف یعنی معادل ۳۸ درصد از گوشی های هوشمند نتوانسته اند عملکرد درستی را از خود به نمایش بگذارند و چهره و هویت کاربران و صاحبان گوشی هوشمند مذکور را نتوانستند به خوبی شناسایی کنند.

پیشتر نیز گزارش های متعددی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می داد بسیاری از گوشی های هوشمند از برندهای گوناگون در شناسایی افراد دچار اشتباه شده و به راحتی فریب خورده اند. در یکی از این اخبار، کارشناسان فعال در حوزه فناوری از ماسک های سه بعدی شبیه سازی شده استفاده کرده بودند که بعد از آن دریافتند این ماسک ها به راحتی حسگر و سنسورهای فناوری تشخیص چهره هوشمند را فریب داده و به آنها امکان ورود و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر موردنظر را داده است.

البته در بسیاری از موارد که کارشناسان سعی داشته اند تنها با استفاده از آرایش، گریم، میکاپ و یا تصویر صاحب گوشی هوشمند، این فناوری فریب دهند، با شکست مواجه شده اند.

بر اساس این گزارش که در سایت ZDNet منتشر شده است، گوشی های هوشمند از برندهای ایسوس، بلک بری، هوواوی، لنوو، ال جی، نوکیا، سامسونگ، سونی و شیائومی همگی با خطا در فناوری تشخیص چهره هوشمند مواجه شده اند.

این کارشناسان در تحقیقات و بررسی های خود همچنین دریافته و اعلام کرده اند که فناوری تشخیص چهره و احراز هویت هوشمند به کار رفته در گوشی های آیفون در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند از برندهای مذکور از قدرت و دقت بسیار بیشتری برخوردار بود که البته آن هم در اخبار متعددی از سوی هکرها با خطا مواجه شده بود.

 
مرجع : ZDNet
کد مطلب : ۲۷۱۰۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما