کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با نام اگزینوس Auto V9

سامسونگ نخستین پردازشگر مخصوص خودرو را برای آئودی ساخت

SAMSUNG , 16 دی 1397 ساعت 1:45

سامسونگ اعلام کرد که پردازشگر اگزینوس Auto V9 این شرکت به عنوان پردازشگر اصلی سیستم‎های اطلاعات و سرگرمی (IVI) در نسل آینده خودروهای آئودی استفاده خواهد شد.



آیتی‌من «اگزینوس Auto V9» اولین پردازشگر شرکت سامسونگ است که بصورت اختصاصی برای خودروها طراحی شده و نسل بعدی خودروهای آئودی از سال 2021 به بازار عرضه خواهند شد. 

«Exynos Auto V9» برای کنترل سیستم‎های پیشرفته اطلاعات و سرگرمی داخل خودرو طراحی شده است. منظور از سیستم‎های پیشرفته، سیستم‏ هایی است که می‏ توانند محتوا را روی چند نمایشگر نشان داده، اطلاعاتی را برای کمک به راننده یا مسافر و با هدف امنیت و راحتی بیشتر سفر با خودرو، ارائه کنند.



این پردازشگر بر اساس فناوری 8 نانومتری طراحی شده و مجهز به جدیدترین پردازشگر اصلی Cortex–A76 و پردازشگر گرافیکی Mali G76 شرکت ARM، پردازشگر سیگنال دیجیتالی صدا (DPS) با کیفیت HiFi 4، واحد پردازش عصبی هوشمند (NPU) و یک هسته امنیتی است که از استانداردهای «سطح ب انسجام امنیتی خودرو» یا ASIL–B پشتیبانی می‎کند. این پردازشگر همچنین از حافظه ‏های رم LPDDR4 و LPDDR5 DRAM پشتیبانی می‏کند. 

پردازشگر «اگزینوس Auto V9» اتصال به ۶ پردازشگر و ۱۲ دوربین را برای پخش محتوا در بخش‏ های مختلف سیستم ‏های اطلاعات و سرگرمی، پشتیبانی می‏ کند.

پردازشگر V9 مجهز به هشت هسته Cortex–A76 با سرعتی تا 2.1 گیگاهرتز است. پردازشگر گرافیکی آن هم دارای سه دسته مستقل از هسته ‏های Mali G76 است که می‏ توانند بصورت همزمان چند سیستم مجزا مانند صفحه داشبورد، نمایشگر مرکزی اطلاعات (CID) و سیستم سرگرمی صندلی‎های عقب (RSE) را پشتیبانی کنند. 

این چیپ‎ست همچنین دارای چهار پردازشگر صوتی HiFi 4 است که صدا را با کیفیتی بسیار دقیق و واقعی برای سرنشینان پخش می‏کند. 

«اگزینوس Auto V9» همچنین دارای یک NPU برای خدمات حفاظت دیجیتالی است که می‏ تواند محیط رانندگی امن و شخصی را برای شما فراهم کند. این بخش با عملکرد فوق سریع خود می‏تواند داده ‏های صوتی و تصویری را برای قابلیت‏ هایی مانند تشخیص چهره، صدا و علامت، پردازش کند. 

 


کد مطلب: 270982

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270982/سامسونگ-نخستین-پردازشگر-مخصوص-خودرو-آئودی-ساخت

ITMen
  https://www.itmen.ir