۰

نظر دادستانی توقف فعالیت تلگرام طلایی است

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۷
نظر دادستانی توقف فعالیت تلگرام طلایی است

جواد جاویدنیا در نشست بررسی عملکرد پیام رسان های بومی افزود: در موعد مقرر دو پوسته فارسی تلگرام (تلگرام طلایی و هاتگرام) مستقل نشدند و نظر ما این است که این دو شبکه پیام رسان باید متوقف شوند.

وی گفت: بازرسی هیات سه نفره با دستور دادستانی کل کشور حاکی از آن است که وظیفه وزارت ارتباطات در بخش پیام رسان های بومی به طور کامل اجرا نشد. در همین حال در این مصوبه وظایف دیگر دستگاه ها نیز در حوزه ساماندهی پیام رسان های بومی مطرح شد که یکی از آنها وظایف دستگاه قضا برای مقررات گذاری در حوزه حمایت از قوانین و مقررات در این بخش بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل نیز با تاکید بر اینکه شبکه پیام رسان تلگرام با امنیت ملی ما همزاد نیست، گفت: ما نباید اجازه دهیم که ۴۵ میلیون کاربر تحت تأثیر مؤلفه های این شبکه قرار گیرد.

غلامرضا جلالی افزود: آشوب دی ماه پارسال در شهرهای مختلف عمدتاً بر مبنای کارکرد شبکه تلگرام بود. عملیات آشوب طلبانه مبتنی بر تلگرام و با ارسال محتوایی همسو با استراتژی های دفاعی در این شبکه صورت گرفت و مردم برای اعتراض بسیج شدند.

رییس کمیته فضای مجازی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح حمایت از پیام رسان های بومی امروز آخرین بررسی خود را در کمیسیون فرهنگی مجلس می گذراند و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

نصرالله پژمانفر ادامه داد: هم اکنون تراز وزارتخانه ها مشخص نیست، برای مثال تراز وزارتخانه ای مانند وزارت ارتباطات، وزیری است که آرمانش اضافه کردن کاربر به توییتر است و زمانی که هر فردی به توییتر می پیوندد برای آن جشن مفصل می گیرد. این تراز نمی تواند فضای مجازی کشور را مدیریت کند و ورودش به عرصه های مختلف غلط است.

عباس آسوشه معاون مرکز ملی فضای مجازی نیز گفت: مرکز ملی فضای مجازی یک پیش ماه نظر خود را اعلام کرد و نظرمان این بود که دیگر به این دو پیام رسان فرصت ندهیم؛ اما به دلیل اینکه مرکز ملی به عنوان جایگاه بالاتری دیده نمی شود، جداشدن این دو پوسته نیز رخ نداد و قوه قضاییه باید به این موضوع ورود کند.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۰۹۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما