۰

بدافزار به جان روزنامه های آمریکایی افتاد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
بدافزار به جان روزنامه های آمریکایی افتاد

آیتی‌من - به گزارش CNET این حمله بدافزاری که از شب پنجشنبه آغاز شده بود، سیستم های کامپیوتری چاپ و توزیع روزنامه های بزرگ آمریکایی را مختل کرد و باعث تاخیر در چاپ آنها شد. به گفته جف لایت، سردبیر و ناشر روزنامه سن دیه گو یونیون– تربیون، بدافزار مهاجم ابتدا به سیستم های چاپ کامپیوتری تریبون پابلیشینگ نفوذ کرده که توسط روزنامه های یونیون– تریبون، نیویورک دیلی نیوز و تایمز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ویروس تا روز جمعه در تمامی سیستم های حساس و مهم روزنامه ها گسترش پیدا کرد و در نهایت باعث مختل شدن انتشار روزنامه های معروف از جمله برخی نسخه های وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز شد. 

لایت در این مورد می گوید: تیم های فناوری از هر دو شرکت تا حدودی توانسته اند جلوی این تهدیدات سایبری را بگیرند، ولی برای آنها پاکسازی سیستم ها قبل از فرآیند چاپ مقدور نبود. 

وی می افزاید: ما هم اکنون در حال کار روی بازیابی سرویس کامل و ادامه کار روزنامه نگاری در چاپ و دیجیتال هستیم. 

گفتنی است که بدافزارها در سال های اخیر به اسلحه رایج و روزافزون هکرها در مقابل سازمان های بزرگی مثل بیمارستان ها، بانک ها و موسسات دولتی تبدیل شده اند. 

یک منبع در روزنامه لس آنجلس تایمز که نخواست نامش فاش شود گفته است هدف از این حمله سایبری، از کار انداختن زیرساخت ها به ویژه سرورها بود نه سرقت اطلاعات.

به گفته ماریسا کولیاس، سخنگوی تریبون پابلیشینگ، بدافزار به سرعت خود را در سیستم های اداری، چاپ و نشر پخش کرده و همین مساله کل سیستم را دچار مشکل کرده و از کار انداخته است. علیرغم تلاش فراوان تیم های فنی این نشریات مشکل به قوت خود باقی ماند و به همین دلیل انتشار آنها با تاخیر مواجه شد.

جو روبیدوکس، مدیر توزیع تریبون پابلیشنیگ نیز تاکید کرده مشترکانی که این چند روز نسخه چاپی را دریافت نکرده اند، همزمان دو نسخه شنبه و یکشنبه را تحویل خواهند گرفت. 

به گفته این نشریات تاکنون شواهدی از به سرقت رفتن اطلاعات مشترکان یا سواستفاده از دیتای مخاطبان مشاهده نشده است. 

کیتی والدمن، سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا با اشاره به در دست بررسی بودن موضوع اعلام کرد: ما از گزارش های مربوط به یک حمله سایبری باخبریم؛ حمله ای که بسیاری از روزنامه ها را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است. با همکاری دولت و بخش های مربوط به صنعت چاپ در تلاشیم به ابعاد دیگر ماجرا هم مسلط شویم.
 
مرجع : CNET
کد مطلب : ۲۷۰۹۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما