۰

توسعه فناوری +HDR10 سامسونگ به حوزه های جدید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۴
توسعه فناوری +HDR10 سامسونگ به حوزه های جدید

آیتی‌من - بر اساس توافق های جدید، تلویزیون راکوتن (Rakuten) که خدمات استریم آنلاین در اروپا ارائه می‎کند، از نیمه اول سال بعد، برنامه ‏های خود را با استاندارد +HDR10 پخش خواهد کرد.

شرکت مگوگو (MEGOGO) نیز روند دریافت تاییدیه این فناوری را به زودی به پایان خواهد رساند و در آینده‎ای نزدیک انواع محتوای عرضه شده روی پلتفرم این شرکت با استاندارد +HDR10 عرضه خواهد شد. علاوه بر این تعدادی از بزرگترین عرضه کنندگان محتوا در روسیه و منطقه کشورهای مشترک المنافع به زودی برنامه‎های خود را با این استاندارد عرضه خواهد کرد.

در سال 2017 نیز سامسونگ خدمات استریم ویژه‎ای را با کمک شرکت آمازون و به نام پرایم ویدیو (Prime Video) راه‎اندازی کرد. این خدمات اولین کانالی بود که استریم ویدیو را با کیفیت 4K  واقعی (UHD) و با استاندارد +HDR10 انجام می‎داد.

بعدها آمازون استفاده از این استاندارد را به کانال Fire TV Stick 4K  خود نیز گسترش داد. شرکت وارنر بروس (Warner Bros) نیز تاکنون بیش از ۷۰ فیلم با استاندارد +HDR10 تولید کرده و قصد دارد بیش از ۱۰۰ عنوان جدید را نیز در اوایل سال بعد با همین استاندارد توزیع کند.

از سوی دیگر سامسونگ در حال همکاری با برترین نام‎های حوزه تولید چیپست گوشی‎های موبایل است. از جمله، کوالکام اعلام کرد که پشتیبانی از +HDR10 را به محصولات جدیدش از جمله اسنپدراگون 855 اضافه خواهد کرد. شرکت آرم (Arm) نیز به زودی به شبکه +HDR10 خواهد پیوست.

در کنار توسعه همکاری‎ها، شرکت سامسونگ مرکز جدیدی را در چین و با همکاری موسسه TIRT ایجاد کرده است. در این مرکز جدید به تولیدکنندگان چینی در حوزه تلویزیون مانند هایسنس، تی‎سی‏ال و کونکا کمک خواهد شد تا روند تایید کیفیت محصولات خود را سریع‎تر به پایان برسانند که این مسئله به گسترش اکوسیستم استفاده از فناوری +HDR10 کمک خواهد کرد. 

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۸۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما