۰
در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار اعلام شد:

اختصاص تسهیلات لیزینگی ارزان به خریداران کالاهای دانش بنیان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴
اختصاص تسهیلات لیزینگی ارزان به خریداران کالاهای دانش بنیان

آیتی‌من - معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: علیرغم مشکلات در بخش های اقتصادی، ولی فروش شرکت های دانش بنیان بسیار چشمگیر است که این امر نشان می دهد بخش های دانش بنیان جزو بخش های پویای کشور هستند.

سورنا ستاری افزود: با تمام مشکلات و چالش های اقتصادی، حجم اقتصاد دانش بنیان به شدت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه فروش شرکت های دانش بنیان روند افزایش را نشان می دهد، گفت: این امر نشان می دهد که شرکت های دانش بنیان بخش پویایی هستند.

ستاری ادامه داد: امروز پارک های علم وفناروی و مراکز رشد در دانشگاه ها توسعه یافته اند، ولی باید فناوری هایی که از سوی این شرکت ها تولید می شوند، به زندگی مردم وارد شده تا آنها از شیرینی و حلاوت این فناوری ها بهره مند شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه این دو نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه فناوری در کشور محسوب می شوند، گفت: این دوره از نمایشگاه با همکاری و هماهنگی دو نهاد معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم برگزار شده و امیدواریم خروجی خوبی داشته باشند.

 حذف بیمه قرارداد برای استارتاپ ها
سورنا ستاری همچنین در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری پردیس گفت استارتاپ ها صرفا ملزم به بیمه کردن کارکنان خود هستند و برای قراردادهای خود الزامی به بیمه ندارند.

ستاری تاکید کرد که حمایت مالی از استارتاپ ها باید صرفا در جهت توسعه بازار آنها، دسترسی به منابع مالی مناسب، توسعه بازار بورس، بازار سرمایه گذاران خطرپذیر، تسهیل استفاده آنها از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و توسعه دسترسی به منابع انسانی مناسب باشد.

 ارایه تسهیلات مالی برای قرارداد بین دانش بنیان‎ها 
در همین حال، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی دارد با اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰درصد، رقم قرارداد بین شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه و کارفرمایان را عهده دار باشد.

علی وحدت اظهار داشت: این نمایشگاه از این نظر که توجه جدی به موضوع بازار دارد الگوی مناسبی در سال های اخیر در حوزه شرکت‎های دانش بنیان است.

وی در خصوص تغییر درخواست شرکت‎های دانش‎بنیان گفت: در ابتدای راه مشکلات شرکت‎های دانش‎بنیان مالی و ساختاری مدیریتی بود ولی امروزه عمده مشکلات این شرکت‎ها تامین بازار است به این معنا که محصولات شرکت‎ها نیاز به بازار دارند. رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، عدم اعتماد خریداران به محصولات تولید داخل را از چالش شرکت ها دانش دانست و گفت: در برخی موارد مشتریان این محصولات، نهادها و شرکت های دولتی هستند از این رو این نمایشگاه الگویی برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان داخلی است.

وی هدف از حضور در این نمایشگاه را ورود همه جانبه به بخش های نوآوری نام برد و گفت: برای این منظور اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات لیزینگی خریداران بخش خصوصی در نظرگرفته شده که این قابل افزایش است.

وحدت گفت: در این زمینه محدودیتی از نظر اعتبارات نداریم و این تسهیلات در قالب لیزینگ در اختیار خریداران قرار داده می شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: قرار بر این است که صندوق برای اعطای تسهیلات با استفاده از عامل های مالی مانند صندوق توسعه فناوری نانو، اقدام به اعطای تسهیلات لیزینگی کند.

وی بیان کرد: اولین گام را با صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کردیم و به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات لازم به خریداران اعطا می شود.

وحدت با بیان همکاری با وزارت علوم درزمینه اعطای گرنت فناوری به طرح های فناورانه گفت: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی دارد با اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰ درصد، رقم قرارداد بین شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه و کارفرمایان را با سود کمتر از ۱۱ درصد تامین مالی عهده دار باشد.

 حمایت ۵۰ درصدی یارانه ای از فناوری های نو
معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری نیز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با بیان اینکه فناوری های سطح یک که برای اولین بار عرضه می شوند، از حمایت یارانه ای ۵۰ درصدی برخوردار می شوند، گفت: تسهیلات لیزینگ برای حمایت از خریداران از خط اعتباری صندوق نوآوری وشکوفایی پراخت می شود.

پیمان صالحی افزود: در این دوره از نمایشگاه ۳۵۰ شرکت حضور دارند و بیش از ۹ هزار مدل محصول را ارایه کرده اند.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در خصوص حمایت های معاونت علمی در این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس سطح بندی محصولات پرداخت می کند.

وی ادامه داد: محصولات سطح اول که برای اولین بار در کشور تولید شده اند ۵۰ درصد، سطح اول عادی ۴۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد، سطح سوم ۱۰ درصد و سطح چهارم بدون حمایت خواهند بود.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ارزیابی و سطح بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می شود.

صالحی افزود: همچنین در نظر داریم تسهیلات لیزینگی ۸ تا ۱۰ درصد را برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان اختصاص دهیم. این لیزینگ توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

 
کد مطلب : ۲۷۰۸۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما