۰
با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونان قوه قضاییه و وزارت ارتباطات

قوه قضاییه به شبکه دولت الکترونیکی می پیوندد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
قوه قضاییه به شبکه دولت الکترونیکی می پیوندد

آیتی‌من -  یکی از بزرگ ترین مراکز غایب در دولت الکترونیکی قوه قضاییه بود. این قوه زیرساخت های الکترونیکی ویژه خود را فراهم کرده اما با دولت برای تبادل اطلاعات و پسخگویی آنلاین به استعلام ها به توافق نمی رسیدند.

این در حالی است که بخش مهمی از استعلام های مردم از سمت قوه قضاییه است. از سوی دیگر کارپوشه ایرانیان می تواند نقش مهمی در ابلاغ های قضایی داشته باشد.

روز گذشته تفاهم نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به منظور ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات مبادله شد.

این تفاهم نامه که صبح دیروز به امضای ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رسید، در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله و برنامه ششم توسعه به منظور تحقق برنامه های توسعه ای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات توسعه دولت الکترونیکی امضاء و مبادله شد.

ایجاد شفافیت و استقرار دولت الکترونیکی، عدالت الکترونیکی و پیشگیری از جعل و تضمین صحت اسناد و قراردادهای رسمی و دستیابی قوه مجریه و قضاییه به بانک های اطلاعاتی از محورهای همکاری در این تفاهم نامه است.

از دیگر محورهای همکاری این تفاهم نامه می توان به ایجاد زیر ساخت های لازم برای انجام استعلامات هویت اشخاص حقیقی و حقوقی، تلاش برای تحقق کاهش مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی، همکاری در ایجاد امکان ثبت کلیه معاملات راجع به املاک و اراضی به صورت الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی و بر خط به استعلام های مورد نیاز مراجع قضایی و همچنین استقرار فضای مرکز داده به منظور استقرار تجهیزات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جهت ارائه خدمات به شبکه ملی تبادل اطلاعات (NIX) است.
 
کد مطلب : ۲۷۰۸۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين