۰

تبادل تفاهم نامه اتاق تهران و پارک فناوری دانشگاه تهران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۸
تبادل تفاهم نامه اتاق تهران و پارک فناوری دانشگاه تهران
 
در بیست و هشتمین نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران یادداشت تفاهم همکاری میان اتاق تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور تبادل شد.

در این نشست رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و همکارانش به تشریح ظرفیت های این مرکز برای تعامل و همکاری با شرکت های کوچک و متوسط از بخش خصوصی در حوزه صنعت نفت و انرژی پرداختند و با این توضیح که دانشگاه تهران به دنبال تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است، یادآور شدند که شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) برای جهش در نوآوری و بهبود وضعیت تحقیق و توسعه در این بنگاه ها، می توانند از ظرفیت های موجود در پارک علم و فناوری دانشگاه استفاده کنند.

در ابتدای این نشت محمد پارسا از فعالان اقتصادی حوزه انرژی کشور گفت: دولت در ادوار گذشته همواره از محل درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت به تامین مایحتاج داخلی دست زده و در چنین شرایطی نیز، سرکوب نرخ ارز در دستور کار دولت ها بوده است. وی با این توضیح که کشورهای دیگر با اعطای یارانه به صادرات، پول ملی و اقتصاد خود را تقویت می کنند، افزود: با توجه به جهش اخیر در نرخ ارز، باید از این فرصت برای افزایش و رونق در صادرات غیرنفتی کشور استفاده کرد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در توضیح اینکه پلت فرم تحول این پارک به دانشگاه کارآفرین، تدوین شده است، افزود: با توجه به طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد سازوکار نقل و انتقالات مالی و بانکی در دوره تحریم ها میان ایران و کشورهای اروپایی، راهکارهای ایده آلی برای ورود به عرصه و شروع همکاری میان شرکت های کوچک و متوسط ایران و اتحادیه اروپا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فراهم است.

عباس زارعی هنزکی با بیان اینکه در حال حاضر 120 شرکت کوچک و متوسط در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، افزود: فراوانی شرکت های فعال در این پارک عمدتاً در حوزه صنایع و آی تی است به طوری که در حال حاضر 28 درصد شرکت های فعال در حوزه مکانیک و الکترونیک و 19 درصد نیز در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به کار هستند. 
 
کد مطلب : ۲۷۰۷۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما