۰

ورود محموله جدید گوشی با نرخ ارز سنا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲
ورود محموله جدید گوشی با نرخ ارز سنا

آیتی‌من - پس از چندین ماه کمبود جنس در بازار و مشکلاتی که بر سر واردات گوشی در بازار وجود داشت، حالا خبرها حاکی از آن است که یکی از واردکنندگان با ارز نرخ سنا توانسته گوشی وارد بازار کند. اگرچه اطلاعی از حجم گوشی ترخیص شده و مدل های آن در دست نیست.

اکنون در روزهای پس از التهاب، پس از مدت ها مدل های جدیدی از گوشی‎های دارای گارانتی از یک واردکننده رسمی در برخی فروشگاه های اینترنتی موجود شده است که شاید از بروز تغییراتی در شرایط واردات گوشی حکایت داشته باشد. این گوشی ها نیز مانند گوشی هایی که چندی پیش توسط برخی واردکنندگان دیگر عرضه شده بودند از یک برند گران تر و با قیمت چند میلیونی هستند که البته نسبت به گوشی های محدود موجود در بازار تاحدی ارزان تر عرضه شده اند.

در حال حاضر کالای موبایل برای تامین ارز در گروه کالایی سه قرار دارد و مانند اغلب کالاهای دیگر قیمت واردات این کالا نسبت به گذشته افزایش یافته است.

شرکت واردکننده گوشی ها درباره فرآیند ثبت سفارش و واردات این کالاها به خبرگزاری فارس گفته: لیست کالاهای وارداتی جدید با خود اظهاری و همکاری کامل با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای ثبت در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ارسال شده است.

وی درباره ارز مورد استفاده برای واردات این کالاها توضیح داد: این کالاها با ارز آزاد با نرخ سنا وارد شده اند و پس از قیمت گذاری بر اساس ارز آزاد، قیمت نهایی به سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کالاها با گوشی هایی که گفته می شود در گمرک مانده اند، ارتباطی دارد، گفت: در برهه ای که ثبت سفارش گوشی با ارز آزاد مجاز اعلام شد، سفارش این محموله با ارز آزاد ثبت شد و کالای وارداتی جدید ظرف هفته گذشته وارد کشور شده و بدون معطلی وارد چرخه بازار شده اند. بنابراین هیچ ارتباطی با گوشی های اعلامی در گمرک یا در انبار مانده ندارد.

وی با بیان اینکه آیا محدودیتی در خرید این گوشی ها برای مشتریان وجود دارد نیز گفت: گوشی ها طبق قیمت مصوب و تایید شده به صورت عادی و بدون هیچ محدودیتی به صورت حضوری و غیرحضوری یا از طریق نمایندگان این شرکت توزیع می‎شود و به فروش می رسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تعدیل محدودیت های نانوشته بر گوشی های وارداتی، بازار این کالای پر مصرف به ثبات برسد و دولت و مجلس از همکاری بخش خصوصی در ثبات بازار استفاده کند.

اگرچه هنوز شرایط بازار موبایل به حالت عادی بازنگشته اما 2 دستور کار مهم تعیین تکلیف گوشی های توقیفی و شفاف سازی وضعیت ارز اختصاصی به واردات گوشی، می تواند در فرصت کوتاهی بار دیگر آرامش را به این بازار برگرداند.

 
کد مطلب : ۲۷۰۷۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما