۰
مدیرعامل فرابورس:

فرصت خوبی برای استفاده از استارت آپ ها و فین تک ها فراهم است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
فرصت خوبی برای استفاده از استارت آپ ها و فین تک ها فراهم است

امیرهامونی در مورد فعالیت فرابورس در هشت ماهه نخست سال گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز تقریبا 50 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فرابورس بود که تقریبا 24 درصد کل بازار فرابورس گردش داشته است که رقم قابل قبولی است. همچنین اگر توجه داشته باشیم در 12 ماه سال گذشته ارزش کل معاملات فرابورس 56 هزار میلیارد تومان بود بنابراین شاهد رشد معاملات هستیم.

وی ادامه داد: همچنین به لحاظ شاخص و بازدهی سرمایه گذاران در بازار، شاهد رشد 70 درصدی از ابتدای سال تا امروز  هستیم که در گزارش فدراسیون جهانی بورس (WFE)، بورس تهران و فرابورس ایران بیشترین رشد را داشته است. بازار سرمایه وضعیت خوبی دارد و اخبار خوبی از فروش و تولید شرکت ها به گوش می رسد.

مدیرعامل فرابورس ایران در مورد تاثیر تحریم ها بر بورس و فرابورس گفت: اگر ما سرمایه گذاری فراوانی در این بازارها داشتیم قطعا تحریم ها می توانست این بازارها را تحت تاثیر قرار دهد، وقتی سرمایه گذاری نیامده است پس نباید نگران رفتن آن باشیم. مثلا در کشور چین که تعداد زیادی سرمایه گذار خارجی سرمایه گذاری کرده بودند، پس از مدتی اقدام به خروج از بازار چین کردند  که شاهد تاثیر زیاد آن بودیم.

وی ادامه داد: اتفاقا این شرایط باعث می شود تا توجه خاصی به پتانسیل حوزه استارت آپ ها و فین تک ها داشته باشیم و جوانان در این حوزه دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند. مثال عینی آن فرابورس است به طوری که ما پیش از این کاربر فناوری بودیم و معمولا نرم افزارها و تکنولوژی را از خارجی ها خریداری می کردیم اما فکر کردیم که تولیدکننده تکنولوژی باشیم و حالا به مرحله ای رسیده ایم که از تولیدات خود استفاده کنیم و امیدوارم به لحاظ فنی ما را خودکفا کنند.

هامونی تصریح کرد: هر چند بسترهای کامل برای فعالیت استارت آپ ها وجود ندارد اما تلاش می کنیم این بسترها را فراهم کنیم و اگر قوانین و مقرراتی نیاز به اصلاح داشته باشند آن را انجام دهیم تا شاهد اتفاقات خوب و امیدوارکننده در این حوزه باشیم.

 
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۲۷۰۷۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما