۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گلایه از وضعیت تخصیص بودجه دولت الکترونیکی وارد است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴
گلایه از وضعیت تخصیص بودجه دولت الکترونیکی وارد است
 
ولی ملکی در تشریح بازدید روز یک شنبه ۱۱ آذرماه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو جلسه ای که هفته گذشته در خصوص دولت الکترونیکی برگزار کردیم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سولات مطرح شده توضیحاتی را ارایه کرد، مقرر شد اعضای کمیسیون در این وزارتخانه حاضر شوند تا توضیحات تکمیلی به آنها ارایه شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون در این بازدید حضور داشتند، گفت: در مدتی که آقای جهرمی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده گرفته اند در زمینه فراهم سازی زیرساخت های دولت الکترونیکی اقدامات قابل توجهی داشته و زمان زیادی را صرف این امر کرده اند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تمامی امکانات ایجاد شده و سایت دولت الکترونیکی توسط اعضای کمیسیون صنایع و معادن بازدید به عمل آمد، ادامه داد: به صورت مثال میزان تراکنش در فرودین ماه ۴ میلیون بوده که در آبان ماه این میزان به ۴۰ میلیون رسیده است، این میزان در یک ماه باید به رقم ۴۰۰ میلیون ارتقا پیدا کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علت پایین بودن تعداد تراکنش ها و محقق شدن تنها ۱۰ درصد از تعداد تراکنش تعیین شده عدم اتصال کامل دستگاه های ملزم به دولت الکترونیکی است، گفت: اهداف دولت الکترونیکی تاکنون به صورت کامل محقق نشده است.

ملکی با بیان اینکه برخی از اقدامات دولت الکترونیکی همانند اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در این بازدید برای نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن اجرا شد، ادامه داد: با اجرای دولت الکترونیکی علی رغم صرفه جویی در زمان در زمینه هزینه ها نیز صرفه جویی بسیار زیادی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه دستگاه هایی که زیرساخت دارند و شرایط برای آنها فراهم است باید به دولت الکترونیکی متصل شوند گفت: گلایه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بودجه های اختصاص داده شده به دولت الکترونیکی به جا بود و میزان تعیین شده به آنها پرداخت نشده است. 

 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۰۶۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما