۰

علت بدخوابی بعد از زل زدن به گوشی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۲
علت بدخوابی بعد از زل زدن به گوشی
 
بررسی‎های پژوهشگران سالک در آمریکا نشان می‎دهد در صورت نگاه کردن بیش از حد به نمایشگر گوشی، تبلت، رایانه و غیره قبل از به خواب رفتن، سلول‎های خاصی در چشم انسان شروع به پردازش نور محیطی می‏ کنند و همین امر باعث بازتنظیم ساعت داخلی بدن و به هم خوردن تنظیم صحیح آن می‎شود.

اختلال در ساعت داخلی بدن تداوم فرایندهای برنامه ریزی شده توسط بدن را با دشواری مواجه می سازد و نظم شبانه روزی بدن را کاملا به هم می‎ریزد. زمانی که سلول‎های چشم در شبانگاهان در معرض نور مصنوعی نمایشگر گوشی و رایانه قرار می‎گیرند پیام هایی را منتقل می کنند که باعث اختلال و ابهام برای ساعت داخلی بدن می شود و تداوم این روند سلامت و بهداشت روانی انسان را در معرض خطر قرار می‎دهد.

دانشمندان امیدوارند این کشف جدید به درمان بیماری‎هایی مانند میگرن، بی خوابی، بدخوابی ناشی از سفرهای هوایی طولانی و غیره کمک کند. مشکلاتی از این دست می توانند در دراز مدت منجر به ابتلا به بیماری هایی شوند.

محققان بارها به مردم توصیه کرده‎اند با تغییر سبک زندگی دیجیتالی خود از استفاده از تلفن همراه در تختخواب دست بردارند و مدتی قبل از خوابیدن گوشی را در فاصله‎ای نسبتا دور از خود قرار دهند.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۰۶۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما