۰

نیاز کشور به استارت‎آپ های بهینه سازی انرژی و محیط زیست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۰
نیاز کشور به استارت‎آپ های بهینه سازی انرژی و محیط زیست
آیتی‌من - سورنا ستاری در مراسم آغاز همکاری معاونت علمی و وزارت حفاظت محیط زیست آلمان که با هدف توسعه اقتصاد کم کربن و ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: این طرح بر پایه زیرساخت های موجود و قانون مصرف انرژی اجرایی خواهد شد.

ستاری با بیان اینکه همچنان ما بزرگ‎ترین استارتاپ‎ها را در زمینه آی‎سی‎تی، فناوری و ... داریم، افزود: این نشان می دهد بیشترین تنوع اقتصادی در کشور ما وجود دارد و دلیل آن هم تحریم‎ها است.

وی با بیان اینکه متنوع ترین اقتصاد خاورمیانه مربوط به ایران است، گفت: این ظرفیت بزرگ می‎تواند با استارتاپ ها و شرکت‎های دانش‎بنیان به سمت بازار خوبی برود.

ستاری درخصوص پروژه بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست گفت: این پروژه می‎تواند کمک کند تا درک درستی از بازار در این زمینه داشته باشیم و بواسطه آن استارتاپ‎هایی شکل بگیرند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امیدواریم این پروژه بتواند راهکار خوبی باشد و به واسطه آن استارتاپ ها به صورت مشترک شکل بگیرند زیرا این بازار عظیم در کشور ما در زمینه انرژی وجود دارد تا بتوانیم مشکلات محیط زیست از جمله آلودگی‎های هوا را حل کنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم که همکاری‎های خوبی بین دو کشور ایران و آلمان در این زمینه اتفاق بیافتد زیرا زیرساخت آن در کشور وجود دارد.

ستاری تاکید کرد: خوشحالم که در این شرایط و مشکلات تحریم می توانیم این پروژه را با آلمان داشته باشیم تا در بازار بهینه سازی انرژی سرمایه گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: بازار ما در حوزه انرژی وسیع است و استارتاپ‎ها و شرکت‎های دانش بنیان می توانند در این حوزه اقدام کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: این همکاری مشترک برای توسعه همکاری‎های دو کشور است و در این مرحله بودجه ۳.۵ میلیون یورویی از سوی آلمان در نظر گرفته شده است.

همچنین برشتولد سفیر جمهوری فدرال آلمان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  این پروژه نتیجه سفرهای گوناگون ما به ایران بوده است و خوشحالم که به واسطه اجرای این پروژه به نتیجه خواهد شد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۶۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما