۰
مشاور شرکت داده‌کاوان هوشمند توسن:

همه در کشور خواهان اقدامات ضدپول شویی هستند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۲
همه در کشور خواهان اقدامات ضدپول شویی هستند
آیتی‌من - جواد کاظمی تبار افزود: بدون شک در مورد نحوه این همکاری، دغدغه هایی وجود دارد مثلا FATF می گوید شما باید اطلاعات پرونده های پول شویی کشورتان را با کشورهای دیگر به اشتراک بگذارید. قاعدتا هر کشوری در مورد درز اطلاعات سرزمین خود حساس است و همه کشورها در مورد اطلاعات آب و خاک شان غیرت دارند. این مساله در همه دنیا وجود دارد و خاص کشور ما نیست و در همه کشورهایی که با FATF همکاری می کنند و در آن عضوند صادق است. لذا نحوه مدیریت این مساله و تبادل با دیگر کشورها مهم است که اگر بخواهیم در این مورد با FATF همکاری داشته باشیم باید با احتیاط برخورد کنیم، مثلا در مواردی ممکن است مساله امنیت ملی مطرح باشد و باید موضوع را مهندسی کنیم. 

کاظمی تبار تاکید کرد: اینها قابل انجام است و اصلا صفر و یک نیست. این طور نیست که بگوییم کلا قید FATF را بزنیم. می توان به توصیه های آن تا جایی که بتوان از آن نمره قبولی گرفت، گوش سپرد و در عین حال به امنیت ملی کشور نیز خدشه ای وارد نکرد.

احتمالا وقتی قوانین FATF را می نوشته اند در ذهن شان بوده است که درباره مسایل مربوط به امنیت از سوی همه کشورها شاهد مقاومت خواهند بود و این مساله را در تدوین مقررات شان لحاظ کرده اند. ضمن اینکه هیچ کسی از FATF نمره کامل نمی گیرد. ممکن است شما در برخی توصیه ها خوب عمل کنید و در برخی ضعیف تر باشید، ولی در نهایت نمره قبولی بگیرد. 

وی درباره نظارت هایی که روی نرم افزارهای ضدپول شویی در کشور وجود دارد، گفت: نظارت ها با حضور مهندسان فنی انجام می شود تا اطلاعات لازم برای اداره مبارزه با پول شویی ارسال شود و نه اطلاعات اضافه تر تا اجرای این نرم افزارها در بستری امن و طبق استانداردهای بانک مرکزی اتفاق بیفتد.

نکته مهم این است که صفر تا صد AML 2.0 که یک سامانه ضد پول شویی است توسط فرزندان همین آب و خاک در کشور خودمان نوشته و تهیه شده است. همه آنها قلب شان برای ایران می تپد و نسبت به کشورشان دغدغه دارند. نباید فکر کنیم که فقط یک گروه خاص در کشورمان نسبت به کیان ایران دغدغه دارند؛ زیرا این موضوع برای همه ما مهم است. خارج شدن از لیست سیاه FATF راه حضور موفق در بازارهای جهانی است که امیدواریم اتفاق بیفتد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۶۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما