۰

مشکلات عمده مایکروسافت برای به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۵
مشکلات عمده مایکروسافت برای به‌روزرسانی ویندوز ۱۰
آیتی‌من - پس از گذشت چند روز از انتشار به‌روزرسانی اکتبر ویندوز ۱۰ باگ های بزرگی برای دستگاه های کاربران ویندوز ۱۰ رخ داده است. برخی کاربران می گویند پس از به‌روزرسانی برخی فایل هایشان در رایانه آنها حذف شده اند. پس از انتشار این مشکل و مشکلات احتمالی دیگر مایکروسافت تصمیم گرفت این به‌روزرسانی را متوقف کند.
این شرکت به کاربرانی که از این به‌روزرسانی آسیب دیده اند می گوید برای برطرف کردن مشکل با بخش های پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرند. این شرکت به باقی کاربران خود هم توصیه کرده است تا زمان برطرف شدن مشکل، صبر کنند و منتظر به‌روزرسانی بعدی که پس از برطرف کردن مشکلات، منتشر خواهد شد بمانند. 
بر اساس تحقیق موسسه «ویچ» پس از به‌روزرسانی جدیدِ ویندوز ۱۰ بسیاری از کاربران با مشکلات جدید روبه رو شده اند. برخی کاربران گزارش داده اند با به روز رسانی جدید همخوانی نرم افزارها با ویندوز از میان رفته است. عده ای نیز گفته اند سیستم های آنها دچار مشکلات سخت افزاری شده است. مشکلات در سیستم های به روز شده از موارد کوچک تا خرابی کامپیوترها را در بر گرفته است.
این مشکلات پس از انتشار به‌روزرسانی های مختلف در یک سال اخیر موجب نگرانی کاربران ویندوز شده است و احتمالا سبب کوچ برخی کاربران به سیستم عامل های دیگر خواهد شد.
مایکروسافت در اردیبهشت ماه اقدام به یک به‌روزرسانی جامع برای ویندوز ۱۰ کرده بود تا این سیستم عامل را در رقابت با دیگر رقبا کارآمدتر کند. این شرکت در مهر ماه هم یک به‌روزرسانی جدید منتشر کرد.
کاربران در به‌روزرسانی جدید می توانند در ویژگی جدید  Safe Removal، فهرستی شامل اپلیکیشن های بسته نشده را ببینند. این کار کمک می کند تا آنها متوجه شوند چه مواردی بدون خاصیت بخشی از کارت گرافیکی را اشغال کرده است.
در این به‌روزرسانی ابزار جدید برش با استفاده از کلیدهای WIN+SHIFT+S قابل استفاده است. از طرفی Screen Sketch به یک اپلیکیشن جداگانه تغییر شکل داده شده است. در این حالت کاربران با استفاده از کلید Print Screen می توانند Screen Sketch را باز کنند.
در این به‌روزرسانی زمانی که کاربران جست وجوی آنلاین برای اپلیکیشنی را انجام می دهند، لینک دانلود هم به آنها نمایش داده می شود. در این به‌روزرسانی در بخش Settings می توان اندازه کلمات را بدون افزایش اندازه دیگر قسمت های ویندوز، بزرگ کرد. از طرفی ویندوز اچ دی به بخش Display Settings رفته که برای تنظیمات اچ دی آر است. 
مایکروسافت ادعا می کند دستیار صوتی کورتانا هم در این به‌روزرسانی کاراتر شده است. در این به‌روزرسانی ابزار پی دی اف خوان ویندوز ۱۰ هم دچار برخی تغییرات شده است. به عنوان نمونه بخش های جدیدی از جمله Add Notes به این ابزار اضافه شده است. اپلیکیشن Your Phone حالا توانایی آن را دارد که با آیفون یا دستگاه اندرویدی کاربران ارتباط بهتری برقرار کند. همچنین Windows Defender Security Center به Windows Security تغییر هویت داده است: هرچند مشخص نیست کارایی آن چقدر بهتر شده است.
به‌روزرسانی در بخش های بیشتری هم انجام شده است تا ویندوز را کاراتر کند اما با مشکلات پیش آمده این به‌روزرسانی به جای آنکه سبب رضایت کاربران شود نارضایتی آنها را در پی داشته است. برخی می گویند با به‌روزرسانی های جدید علاوه بر بروز مشکلات جدید دستگاه های آنها هم سنگین تر می شود و سرعت آنها کاهش می یابد.
کد مطلب : ۲۷۰۲۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما