۰
وزیر فاوا در بازدید دوباره از تلکام اعلام کرد:

مسیر تغییر فرایند فیلترینگ از قوه قضاییه می گذرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
مسیر تغییر فرایند فیلترینگ از قوه قضاییه می گذرد
آیتی‌من - محمد جواد آذری جهرمی با بیان یان که به طور جدی به دنبال حل مشکل فیلتر کسب و کارهای اینترنتی هستیم گفت: باید فرایند این کار از لحاظ قانونی تغییر کند.
وی افزود: لایحه ای را برای سیاست گذاری در حوزه فیلترینگ به قوه قضاییه ارسال کرده ایم تا آنها به مجلس بدهند. چرا که اگر ما این لایحه را خودمان به مجلس ببریم، روال قانونی طی نشده و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.
وزیر ارتباطات همچنین دلیل اصلی مهاجرت کاربران از اپراتورهای ثابت به همراه را کیفیت و کمیت سرویس دانست و گفت: وقتی سرعت موبایل به طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت اینترنت خانه روی همان شش مگ مانده، کاربر علاقه ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارد.
آذری جهرمی افزود: در حال حاضر درآمد ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها از دیتا و ۳۰ تا ۴۰ درصد از حوزه صوت است. اپراتورهای ثابت می گویند از بالا بودن تعرفه صوت برای پایین آوردن تعرفه دیتا استفاده می کنند و می توانند بازار بزرگ تری را بگیرند که ۷۰ درصد بازارشان را می سازد. اما الان مشکل اپراتورهای ثابت بحث تعرفه نیست.
وی ادامه داد: در گذشته شما روی سرویس 3G، متوسط دو تا سه مگابیت پهنای باند سرعت داشتید و ADSL خانه به شما هفت تا هشت مگ سرعت می داد، اما الان وقتی سرعت موبایل به طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت خانه روی همان شش مگ مانده، شما علاقه ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارید. بنابراین دلیل اصلی از دید ما که بررسی می کنیم، قیمت نیست بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.
وزیر ارتباطات با بیان این که سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد، افزود: برای اینکه بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، باید خدمات فیبر ارایه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند اما تاکنون در این حوزه سرمایه گذاری نکردند. برای سرمایه گذاری هم می گویند، بازگشت سرمایه مهم است.
جهرمی ادامه داد: اگر ۱۷ شرکت بخواهند سرمایه گذاری کنند، برگشت نمی شود. حرف ما این است که آن ها باید از راه حل های ادغام استفاده کنند و یک شرکت شوند، یک شبکه را توسعه دهند تا هزینه سرمایه گذاری پایین بیاید و بازار توجیه داشته باشد. البته آن ها می گویند این کار رقابت را از بین می برد، حرف ما این است که اپراتورها ابتدا شبکه را توسعه دهند و نگران رقابت نباشند.
وزیر فاوا همچنین با بیان این که طرحی در مورد حضور کودک و نوجوان در فضای مجازی در ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم استخراج شد گفت: اجرای این طرح در صیانت از فرهنگ کودک و نوجوان در فضای مجازی می تواند موثر باشد و از این رو امسال قصد داریم ترویج آن را در جامعه دنبال کنیم.
وی با اعلام برگزاری نمایشگاهی با حضور پلتفرم های حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی در هفته کودک، افزود: قصد داریم با برگزاری این همایش در راستای ترویج پلتفرم های فعال در میان  مردم گام برداریم و آنها را در راستای فرهنگ سازی به خانواده ها معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه بیشتر استفاده از این پلتفرم ها، در تهران متمرکز شده است، اظهار کرد: به همین دلیل بحث ترویجی را در این حوزه آغاز می کنیم تا استفاده از آنها در کشور گسترده تر و فراگیرتر شود.

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما