۰
آیفون‌های گران‌قیمت مقاوم نیستند

اعتراض کاربران به کیفیت مکالمه آیفون های جدید

تاریخ انتشار
جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۵
اعتراض کاربران به کیفیت مکالمه آیفون های جدید

اپل در زمان رونمایی آیفون های XS و XS Max ادعا کرد دو گوشی جدید، قدرتمندترین شیشه به کاررفته در این گوشی ها را دارند.

اما هیچ یک از این دو آیفون در برابر افتادن روی پیاده رو سیمانی مقاوم نیستند. Square Trade آزمایش های جدیدی برای بررسی قدرت این گوشی ها انجام داده است. نتایج نشان می دهد شیشه هر دو گوشی گران قیمت اپل پس از افتادن از ارتفاع 1.8 متری، می شکند. البته آزمایش های SquareTrade نشان داد مدل های جدید نسبت به نسخه های قبلی قدرتمندتر هستند.

SquareTrade یک شرکت ارایه دهنده خدمات وارانتی برای دستگاه های اپل و گوشی های هوشمند است.

در دو آیفون جدید علاوه بر نمایشگر، یک پنل شیشه ای در پشت آنها نیز قرار دارد. در آزمایش افتادن آیفون 10 اس و برخورد قسمت پشت آن با زمین، نمایشگر دستگاه خرد و در برخی موارد حتی تکه های آن از دستگاه جدا شد. آیفون 10 اس مکس نیز به دلیل افتادن شکست و تکه های نمایشگر خرد شد.

پس از آن هر دو آیفون در آزمایش ۶۰ ثانیه ای Tumble Testing قرار گرفتند. در این آزمایش ترک هایی در پنل های شیشه ای دستگاه ها به وجود آمد. علاوه بر آن در برخی موارد شیشه از دستگاه جدا شد یا خراش برداشت.

در آزمایش Tumble Testing دستگاه به طور مکرر و تصادفی پرتاب می شود. این آزمایش قدرت دستگاه در برابر افتادن و سقوط آزاد را بررسی می کند.

در تمام این آزمایش ها خسارت وارد شده به آیفون 10 اس بیشتر از ایکس اس مکس بود.

در ادامه این بررسی ها SquareTrade در بخش قدرت به آیفون 10 اس مکس ۷۰ امتیاز داد که نشان دهنده ریسک متوسط شکستن است. اما امتیاز قدرت آیفون 10 اس ۸۶ واحد است که نشان دهنده ریسک بالای شکستن دستگاه است.

 نارضایتی کاربران از کیفیت مکالمه آیفون
همچنین برخی کاربران می گویند کیفیت مکالمات با آنها راضی کننده نیست و وای فای آنها هم مشکل دارد.

این کاربران می گویند در زمان اتصال گوشی هایشان به شبکه های وای فای با سرعت پایینی به اینترنت متصل می شوند و این سرعت در مقایسه با دیگر گوشی های جدید و حتی گوشی های قدیمی راضی کننده نیست.

ظاهرا این مشکل در کل آمریکا وجود دارد و تنها محدود به تعداد خاصی از کاربران یا یک اپراتور خاص تلفن همراه نیست و همین مساله نگرانی هایی را در میان کاربران ایجاد کرده که بازتاب آن در شبکه های اجتماعی نیز قابل مشاهده است.

اپل پیش از این مدعی شده بود کاربران در صورت استفاده از آیفون های جدید با سرعت بیشتری به شبکه های وای فای یا LTE متصل می شوند ولی حالا خلاف این مساله ثابت شده است.

گفته می شود اپل حتی برای تقویت آنتن دهی آیفون یک آنتن مخفی اضافی هم در گوشی یادشده نصب کرده است، اما این کار هم در مورد برخی گوشی های آیفون ثمربخش نبوده است. اپل هنوز در مورد این خبر و در واکنش به اعتراضات واکنشی از خود نشان نداده است.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۰۰۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين