۰

ردیابی سلامتی با امواج رادیویی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۳
ردیابی سلامتی با امواج رادیویی
دینا خطابی دانشمند کامپیوتر اهل ایالات متحده آمریکا است که تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون جایزه گریس موری هاپر شده است.
وی فناوری جدیدی را طراحی کرده است که به یک جعبه شباهت دارد و می تواند تنفس، ضربان قلب، خواب و قدم زدن یک فرد به خصوص را تحت نظر قرار دهد. عملکرد این گجت شبیه به روتر وای فای است و می تواند انعکاس امواج رادیویی ضعیف از بدن افراد را بررسی کند. این جعبه سپس اطلاعات جمع آوری شده از بدن فرد را تحلیل می کند و توصیه های سلامتی به او می دهد. این گجت می تواند با تغییرات میدان الکترومغناطیسی اطراف فرد، حرکات و حتی تنفس فرد را شناسایی و محاسبه کند.
گفتنی است که این ابزار در بیش از 200 خانه نصب شده است تا سلامتی افرادی را که از بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر، افسردگی و همچنین مشکلات ریوی رنج می برند، تحت نظر داشته باشد.
خطابی به تازگی یک استارت آپ را با عنوان امرالد اینوویشن تأسیس کرده است تا این ابزار را به تولید انبوه برساند. وی همچنین این ابزار را به شرکت های زیست فناوری و داروسازی قرار داده تا تحقیقات لازم را روی آن انجام دهند.
یکی از مزایای مهم این ابزار، نظارت روی وضعیت و مراحل خواب فرد داخل اتاق است؛ زیرا خطابی معتقد است که این مساله می تواند دقت تحقیقات را تا حد بسیاری بالا ببرد.
خطابی با کمک یادگیری ماشینی که شاخه ای از فناوری هوش مصنوعی می شود و در آن کامپیوتر می تواند از داده ها بیاموزد، الگوها را شناسایی کند و تصمیماتی با حداقل مداخله انسان اتخاذ کند. بر همین اساس نیز این جعبه با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند یک فرد را از روی حرکات بشناسد و اطلاعات سلامتی مربوط به آن را جمع آوری و تحلیل کند.

 
مرجع : آنا
کد مطلب : ۲۷۰۰۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما