۰
دبیر ستاد توسعه ICT معاونت علمی ریاست جمهوری

۴ کشور برای صادرات محصولات ICT اولویت دارند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
۴ کشور برای صادرات محصولات ICT اولویت دارند

آیتیمن -  مهدی فقیهی در مورد برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‎المللی جیتکس اظهار داشت: در این نمایشگاه، پاویون ایران متشکل از شرکت های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، فدراسیون فاوای ایران و وزارت ارشاد برگزار می‎شود.

وی گفت: پیش تر فراخوانی برای دعوت از شرکت های دانش بنیان علاقه‎مند به حضور در این نمایشگاه اعلام شده و شرکت‎های متعددی در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند.

فقیهی با بیان اینکه، جیتکس پل ارتباطی ایران با فعالان فاوای جهان است که از ۱۴۰ کشور جهان در قالب غرفه دار و بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: هدف اصلی حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش‎بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و صرفا شناسایی فناوری های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست.

وی گفت: همچنان که در چند سال گذشته نیز رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های خارجی از جمله جیتکس، فراهم کردن فرصت توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان بوده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان فراهم شدن فرصت تعامل و ارتباط بین شرکت های ایرانی و خارجی در این نمایشگاه، افزود: برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی، وعده برگزاری ملاقات های تجاری در قالب تعاملات B2B و برگزاری نشستی با حضور شرکت های ایرانی و علاقه‎مندان به سرمایه گذاری در ایران را داده است.

فقیهی با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش‎بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه، دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای عراق، افغانستان، عمان و ترکیه روابط خوبی برقرار است و براین اساس در جیتکس، تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اعلام شده در اولویت قرار می گیرد.

دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی تاکید کرد: در شرایط فعلی رسالت اصلی، حمایت دولت از حضور شرکت های ایرانی در تمامی نمایشگاه های خارجی از جمله جیتکس باید بر بازارسازی محصولات دانش‎بنیان متمرکز باشد که با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، مزیت های صادرات افزایش یافته و افزایش صادرات غیرنفتی نیز اثرات مثبت برای کشور خواهد داشت.

سی و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه درمرکز تجارت جهانی دوبی امارات برگزار می شود.

 
کد مطلب : ۲۷۰۰۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين