fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 39990
    تاریخ انتشار : 19 آذر 1392 10:34
    تعداد بازدید : 1009

    اعضای شورای شهر تهران تایید کردند

    رشوه گیری در دفاتر خدمات الکترونیک شهر

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با تایید رشوه گیری در دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: هوشمندسازی فعالیت دفاتر و رفع موازی کاری بین آنان و معاونت شهرسازی مناطق، به افزایش سلامت اداری و کارایی کمک می کند.

    خبرگزاری فارس - مسعود سلطانی فر گفت: ما مواردی درباره رشوه در دفاتر خدمات الکترونیک شنیده ایم
    و شخصا به موردی برخورد کرده ام که دوستانم برای دریافت مجوزی به دفاتر مراجعه کرده بودند و به آنها گفته شده بود که اگر می خواهید در کارتان تسریع شود، مبلغی را پرداخت کنید. وی ادامه داد: البته کسی به من گزارش مکتوب و مستندی نداده، اما تقریبا برای من محرز است که این اتفاقات در حال وقوع است. دفاتر یک تشکل نظارتی دارند و مجموعه معاونت نظارت شورای شهر و شهرداری هم باید بر عملکرد آنان نظارت کنند. سلطانی فر افزود: جدا از رشوه گیری، یکی از مشکلات عمده مردم در مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک، این است که فلسفه تشکیل آنها این بود که از حجم مراجعات به شهرداری کاسته شود و مردم مجبور نباشند با مسوولان شهرداری ارتباط مستقیم داشته باشند و در کوتاهترین زمان ممکن و بدون بوروکراسی کارشان انجام شود. این اتفاق در حال حاضر رخ نمی دهد.
    وی توضیح داد: الان مردم به دفاتر مراجعه می کنند و بخشی از مدارک از آنان خواسته می شود و فرم هایی را پر و تقاضای خود را ارسال می کنند. اما تقریبا در 80- 70 درصد موارد معاونت شهرسازی منطقه دوباره افراد را احضار می کند و از آنها گزارش و توضیح می خواهد و فرم هایی را به آنان می دهد. این یعنی موازی کاری. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: وقتی ما دفاتر پلیس+10 را برای صدور شناسنامه، گذرنامه و ... راه اندازی کردیم، علت آن این بود که خدماتی که مجموعه نیروی انتظامی به مردم ارائه می دهد، در یک مرکز متمرکز شود. قبلا اداره گذرنامه در شهرآرا بود و همه افرادی که
    می خواستند گذرنامه بگیرند، به آنجا مراجعه می کنند و صف های 300- 200 نفری تشکیل می شد. اما اکنون به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه و مدارک خود را ارائه می دهید و کمتر از دو هفته بعد گذرنامه برای شما ارسال می شود و خدمات مربوط به پست و ثبت احوال و ... در همین دفاتر انجام می شود و این اقدام بسیار خوبی بود.

       مراجعه به دفاتر باید کاهش یابد
    سلطانی فر در ادامه گفت: اما در دفاتر خدمات الکترونیک شهر هنوز این اتفاق رخ نداده و من معتقدم یکپارچه سازی خدمات و هدفی که به دنبال آن بودیم که مردم در دریافت خدمات از مناطق مختلف شهرداری، چه در زمینه صدور پروانه، عدم تخلف، پایان کار، پرداخت عوارض و ... به شهرداری مراجعه نکنند و سرعت کار بالا برود، تحقق نیافته است. اخذ رشوه هم که باعث تاسف است و ما گاهی از آن
    می شنویم و مجموعه شهرداری با کمک شورای شهر و تشکیل مرکزی نظارتی دفاتر باید چاره ای بیندیشد که جلوی این کار گرفته شود. سلطانی فر اضافه کرد: اگر فرد در منزل خود اسکنر داشته باشد، هیچ نیازی به مراجعه به شهرداری ندارد. فرم های مورد نیاز باید روی سایت شهرداری قابل دریافت باشد و فرد آنها را دریافت و پر کند و مدارک خود را نیز اسکن و ارسال کند. اما برای بازدیدهایی که از ملک به عمل می آید، باید چاره ای اندیشیده شود.

      رشوه‌گیری در دفاتر را پیگیری می‌کنیم
    در همین حال عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تایید رشوه گیری در برخی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: باید با متخلفان برخورد بی رحمانه صورت بگیرد تا مایه عبرت سایرین شود.
    پرویز سروری گفت: به ما گزارش هایی درباره
    رشوه گیری در شهرداری رسیده و در جلسه شورای شهر هم روی این موضوع صحبت شد که ما حتما باید نسبت به بهینه سازی دفاتر اقدام اساسی انجام دهیم.
    وی ادامه داد: بسیاری از این دفاتر دارند زحمت
    می کشند و مطابق مُرّ قانون عمل می کنند، اما متاسفانه از برخی از این دفاتر گزارش های خوبی نمی رسد و سوء استفاده هایی گزارش شده است. سروری تاکید کرد: شورای شهر نسبت به این موضوع بسیار حساس است و انشاء الله در آینده نزدیک برای این موضوع چاره اندیشی می کنیم
     و این کار از طریق تحقیق و تفحص یا اعمال وظیفه نظارتی نمایندگان یا از طریق کمیسیون نظارت شورا انجام
    می شود. وی همچنین درباره سازوکار نظارت بر کار دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: باید بررسی کنیم که چرا کمیته انضباطی نظارت بر کار دفاتر به طور جدی با این تخلفات برخورد نمی کند. من هنوز گزارشی از این موضوع دریافت نکرده ام، اما در کمیسیون نظارت قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

       شهردار قول برخورد داد
    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تایید رشوه گیری در برخی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: هوشمند سازی کل فرایند ارائه خدمات شهری به شهروندان باعث ارتقای شفافیت و سلامت اداری می شود.
    رحمت الله حافظی گفت: ما با شهردار درباره این موضوع صحبت داشتیم و وی گفت اگر جایی مستنداتی از این موضوع دارید، ارائه دهید تا ما برخورد کنیم و این تعهدی بود که به ما داد. وی ادامه داد: اما ما معتقدیم کار باید فراتر از اینها باشد و نباید قائم به شخص باشد. بلکه باید از نظر زیرساختی، فضایی را فراهم کنیم تا مردم بدون نیاز به دفاتر و مراجعه حضوری با اشخاص، بتوانند مشکلات خود را حل کنند و خواسته خود را از منزل به سیستم منتقل و پیگیری کنند.

    خبرگزاری فارس - مسعود سلطانی فر گفت: ما مواردی درباره رشوه در دفاتر خدمات الکترونیک شنیده ایم
    و شخصا به موردی برخورد کرده ام که دوستانم برای دریافت مجوزی به دفاتر مراجعه کرده بودند و به آنها گفته شده بود که اگر می خواهید در کارتان تسریع شود، مبلغی را پرداخت کنید. وی ادامه داد: البته کسی به من گزارش مکتوب و مستندی نداده، اما تقریبا برای من محرز است که این اتفاقات در حال وقوع است. دفاتر یک تشکل نظارتی دارند و مجموعه معاونت نظارت شورای شهر و شهرداری هم باید بر عملکرد آنان نظارت کنند. سلطانی فر افزود: جدا از رشوه گیری، یکی از مشکلات عمده مردم در مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک، این است که فلسفه تشکیل آنها این بود که از حجم مراجعات به شهرداری کاسته شود و مردم مجبور نباشند با مسوولان شهرداری ارتباط مستقیم داشته باشند و در کوتاهترین زمان ممکن و بدون بوروکراسی کارشان انجام شود. این اتفاق در حال حاضر رخ نمی دهد.
    وی توضیح داد: الان مردم به دفاتر مراجعه می کنند و بخشی از مدارک از آنان خواسته می شود و فرم هایی را پر و تقاضای خود را ارسال می کنند. اما تقریبا در 80- 70 درصد موارد معاونت شهرسازی منطقه دوباره افراد را احضار می کند و از آنها گزارش و توضیح می خواهد و فرم هایی را به آنان می دهد. این یعنی موازی کاری. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: وقتی ما دفاتر پلیس+10 را برای صدور شناسنامه، گذرنامه و ... راه اندازی کردیم، علت آن این بود که خدماتی که مجموعه نیروی انتظامی به مردم ارائه می دهد، در یک مرکز متمرکز شود. قبلا اداره گذرنامه در شهرآرا بود و همه افرادی که
    می خواستند گذرنامه بگیرند، به آنجا مراجعه می کنند و صف های 300- 200 نفری تشکیل می شد. اما اکنون به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه و مدارک خود را ارائه می دهید و کمتر از دو هفته بعد گذرنامه برای شما ارسال می شود و خدمات مربوط به پست و ثبت احوال و ... در همین دفاتر انجام می شود و این اقدام بسیار خوبی بود.

       مراجعه به دفاتر باید کاهش یابد
    سلطانی فر در ادامه گفت: اما در دفاتر خدمات الکترونیک شهر هنوز این اتفاق رخ نداده و من معتقدم یکپارچه سازی خدمات و هدفی که به دنبال آن بودیم که مردم در دریافت خدمات از مناطق مختلف شهرداری، چه در زمینه صدور پروانه، عدم تخلف، پایان کار، پرداخت عوارض و ... به شهرداری مراجعه نکنند و سرعت کار بالا برود، تحقق نیافته است. اخذ رشوه هم که باعث تاسف است و ما گاهی از آن
    می شنویم و مجموعه شهرداری با کمک شورای شهر و تشکیل مرکزی نظارتی دفاتر باید چاره ای بیندیشد که جلوی این کار گرفته شود. سلطانی فر اضافه کرد: اگر فرد در منزل خود اسکنر داشته باشد، هیچ نیازی به مراجعه به شهرداری ندارد. فرم های مورد نیاز باید روی سایت شهرداری قابل دریافت باشد و فرد آنها را دریافت و پر کند و مدارک خود را نیز اسکن و ارسال کند. اما برای بازدیدهایی که از ملک به عمل می آید، باید چاره ای اندیشیده شود.

      رشوه‌گیری در دفاتر را پیگیری می‌کنیم
    در همین حال عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تایید رشوه گیری در برخی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: باید با متخلفان برخورد بی رحمانه صورت بگیرد تا مایه عبرت سایرین شود.
    پرویز سروری گفت: به ما گزارش هایی درباره
    رشوه گیری در شهرداری رسیده و در جلسه شورای شهر هم روی این موضوع صحبت شد که ما حتما باید نسبت به بهینه سازی دفاتر اقدام اساسی انجام دهیم.
    وی ادامه داد: بسیاری از این دفاتر دارند زحمت
    می کشند و مطابق مُرّ قانون عمل می کنند، اما متاسفانه از برخی از این دفاتر گزارش های خوبی نمی رسد و سوء استفاده هایی گزارش شده است. سروری تاکید کرد: شورای شهر نسبت به این موضوع بسیار حساس است و انشاء الله در آینده نزدیک برای این موضوع چاره اندیشی می کنیم
     و این کار از طریق تحقیق و تفحص یا اعمال وظیفه نظارتی نمایندگان یا از طریق کمیسیون نظارت شورا انجام
    می شود. وی همچنین درباره سازوکار نظارت بر کار دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: باید بررسی کنیم که چرا کمیته انضباطی نظارت بر کار دفاتر به طور جدی با این تخلفات برخورد نمی کند. من هنوز گزارشی از این موضوع دریافت نکرده ام، اما در کمیسیون نظارت قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

       شهردار قول برخورد داد
    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تایید رشوه گیری در برخی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: هوشمند سازی کل فرایند ارائه خدمات شهری به شهروندان باعث ارتقای شفافیت و سلامت اداری می شود.
    رحمت الله حافظی گفت: ما با شهردار درباره این موضوع صحبت داشتیم و وی گفت اگر جایی مستنداتی از این موضوع دارید، ارائه دهید تا ما برخورد کنیم و این تعهدی بود که به ما داد. وی ادامه داد: اما ما معتقدیم کار باید فراتر از اینها باشد و نباید قائم به شخص باشد. بلکه باید از نظر زیرساختی، فضایی را فراهم کنیم تا مردم بدون نیاز به دفاتر و مراجعه حضوری با اشخاص، بتوانند مشکلات خود را حل کنند و خواسته خود را از منزل به سیستم منتقل و پیگیری کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :