fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 202447
    تاریخ انتشار : 26 بهمن 1395 10:40
    تعداد بازدید : 491

    امکان ثبت الکترونیکی شکایت از نحوه ارایه خدمات گمرکی فراهم شد

    گمرک ایران تاکید کرده که استفاده کنندگان از خدمات گمرک، در صورت داشتن هرگونه اعتراض یا شکایت از روند ارایه خدمات گمرکی، آن را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

    فناوران- گمرک از ذی نفعان خواسته است تا در صورت هرگونه شکایت و اعتراض نسبت به نحوه ارایه خدمات گمرکی، آن را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به منظور کنترل و رصد تمامی فرآیندهای مربوط به تشریفات گمرکی صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن ها، طراحی و راه اندازی شده تا صاحبان کالا بتوانند در هر مرحله از عملیات گمرکی، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات احتمالی خود در ارتباط با نحوه ارایه خدمات اقدام کنند.به این ترتیب، استفاده کنندگان از امور گمرکی می توانند اعتراضات و شکایات خود را از طریق آدرس اینترنتی
     club.irica.co ثبت کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.بر این اساس، در پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک، ثبت الکترونیکی شکایات در دو حالت امکان پذیر است که شامل ثبت الکترونیکی شکایت، بدون شماره سریال اظهارنامه یا شکایت با شماره سریال اظهارنامه می شود.مراحل کار به این صورت است که فرد شاکی باید پس از ورود به سامانه در آن ثبت نام کرده و پس از ورود به سامانه، به قسمت اظهارنامه وارد شود.در صورتی که فرد شماره سریال اظهارنامه را در اختیار داشته باشد، می تواند آن را در محل مشخص شده ثبت کند که پس از ثبت، با دریافت اطلاعات اظهارنامه، ثبت شکایت درباره آن مقدور می شود.



    نظر شما



    نمایش غیر عمومی