ایسنا- مدیرعامل اپراتور اول ارتباطی کشور به تازگی از بالا بودن هزینه های اپراتوری یاد کرده و در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت اظهار کرده بود: اگر هزینه های اپراتوری در حد فعلی باقی بماند نیاز به تغییر در تعرفه های خدماتی وجود خواهد داشت.
وحید صدوقی در پاسخ به اینکه در صورت تغییر تعرفه ها، همراه اول چه برنامه ای داشته و قصد افزایش تعرفه کدام یک از بخش های مکالمه، پیام کوتاه یا اینترنت همراه را دارد توضیح داده بود: هنوز درباره این مساله تصمیمی گرفته نشده و درخواستی به رگولاتور ارسال نشده است اما در کل مقایسه نرخ خدمات اپراتوری در ایران با سایر اپراتورهای جهانی چندان همخوانی ندارد.
به دنبال این اظهارات مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اخباری مبنی بر احتمال افزایش یافتن تعرفه های موبایلی در اپراتور اول ارتباطی منتشر شد.
در پیگیری این موضوع از سوی رگولاتور و طرح این پرسش که آیا امکانی برای افزایش تعرفه های موبایل وجود خواهد داشت، مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات، تاکید کرد: در حال حاضر بحثی مبنی بر تغییر یا افزایش تعرفه همراه در کمیسیون تنظیم مقررات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مطرح نیست. ضمن اینکه فرایند تغییر تعرفه پیچیدگی های خاص خود را دارد و به عنوان مثال بحث تغییر تعرفه های مخابراتی اکنون دو سال است در حال پیگیری
است.
شرکت ارتباطات سیار نیز در این زمینه توضیحاتی تکمیلی ارایه کرده و با تاکید بر اینکه فعلا برنامه ای برای افزایش تعرفه های مکالمه،پیامک و یا دیتا ندارد اعلام کرد: منظور آن است که در حال حاضر هزینه های لینک، فرکانس، نامبرینگ و پهنای باند اینترنت نسبت به دیگر کشورها گران است و ما خواستار تعدیل این تعرفه ها هستیم.
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در روزهای ابتدایی سال جاری در پاسخ به این سوال که آیا برای سال جدید اپراتورهای تلفن همراه، ارایه کنندگان اینترنت و یا شرکت پست درخواستی برای افزایش تعرفه های خود داشته اند؟ اظهار کرده بود: تا جایی که به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مربوط است تا کنون هیچ یک از شرکت های ارتباطی درخواستی برای افزایش تعرفه های خود در سال جاری نداشته اند.
آخرین افزایش تعرفه های مکالمه همراه اول نیز به سال 93 برمی گردد که در آن دوران وزیر ارتباطات در این باره گفته بود: آنچه در این اپراتور صورت گرفته براساس تعرفه های قانونی است و کاری خلاف قانون انجام نشده اما در فضای رقابتی این نوع تعرفه گذاری و اعمال 570 ریال برای هر دقیقه مکالمه نوعی کج سلیقگی محسوب می شود.