fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 98715
    تاریخ انتشار : 7 اردیبهشت 1395 10:31
    تعداد بازدید : 715

    حمایت سازمان فناوری اطلاعات از تصمیم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

    بازی های خارجی باید به نفع داخلی ها گران شوند

    عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره لزوم حمایت از بازی های تولید داخل با افزایش قیمت بازی های خارجی و کیفی کردن بازی ها در شرایط حل تحریم و حضور در بازار رقابتی جهانی توضیح داد.

    ایسنا- خسرو سلجوقی با بیان اینکه هنوز در شروع کار برای ساخت بازی های رایانه ای هستیم، گفت: گران کردن بازی های خارجی نوعی حمایت از بازار داخلی است. همیشه در همه جای دنیا برای حمایت از تولید داخلی یک سری محدودیت و تشویق ایجاد می شود. محدودیت این است که قیمت محصولات خارجی بالا باشد که بتواند با بازار داخلی رقابت کند، تشویق این است که قیمت تمام شده بخش داخلی ارزان تر از قسمت بازار جهانی باشد که مشتری بیشتری داشته باشد.
    وی افزود: این سیاست مختص ایران نیست و اکثر کشورهای دنیا برای حمایت از تولید داخلی معمولا این نوع سیاست ها را دارند ولی اگر این حمایت تداوم داشته باشد منجر به عدم رشد خواهد شد. نوع حمایت باید طوری باشد که به مرور زمان قدرت رقابت با بازارهای جهانی را داشته باشد و طبیعتا آن زمان بحث تعرفه و این نوع حمایت ها برداشته می شود.
    عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر تفاوت کیفیت بازی هایی داخلی با خارجی توضیح داد: بالاخره باید بپذیریم که اولا غرب بازی سازی را خیلی زودتر از ما شروع کرده و دوم اینکه سرمایه گذاری حجیمی انجام داده است. همچنین بسیاری از ما هنوز به بازی نگاه سرگرمی داریم و به چشم تولیدی و سرمایه ای به آن نگاه نمی کنیم و این رویکرد خودش به مرور زمان ایجاد خواهد شد و برای آن باید کار بیشتری انجام دهیم.
    سلجوقی در مورد تحریم ها و تاثیر آن بر تولید و فروش بازی های رایانه ای گفت: مقوله تحریم از مواردی بود که باعث شد ما در زمینه فروش بازی ها نتوانیم زیاد موفق شویم. برای مثال این طور نبود که ما اصلا بازی در حد کیفیت جهانی نداشته باشیم، بلکه حتی اگر یک بازی در حد کیفیت جهانی درست می کردیم نمی توانستیم بفروشیم و طبیعتا به نظر می رسد پس از تحریم دست ما یک مقدار از این جهت باز شده است.
    وی به تاثیر لغو تحریم ها بر سرمایه گذاری در بازی های داخلی و کیفی سازی بازی ها پرداخت و افزود: در چنین شرایطی سرمایه گذار خارجی و داخلی در این بخش سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری که چندین میلیارد دلار برای یک بازی هزینه کرده انتظار برگشت سرمایه اش را دارد که پیش از این چون بازی تولیدشده نمی توانست در بازار جهانی حضور داشته باشد، اجازه فروش نداشت بنابراین سرمایه اش از بین می رفت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی