آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 94687
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1394 11:3
تعداد بازدید : 932

IDC بررسی کردIDC بررسی کرد

رونق بازار تبلت های جداشونده

با اینکه فصل چهارم یا فصل تعطیلات سال نو روزهای پررونقی برای بازارهای مختلف و به ویژه بازار محصولات دیجیتال شخصی است، اما گویا این بار بازار تبلت از این روند مستثنی بوده است.

موبنا- گزارش ها حاکی است که فصل چهارم سال ۲۰۱۵ برای بازار جهانی تبلت چندان خوشایند نبوده و بازار این کالا رونق چندانی را تجربه نکرده است. 
بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC، میزان صادرات جهانی انواع تبلت در این فصل به 65/9 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ کاهش 13/7 درصدی داشته است.
علاوه بر این، صادرات جهانی تبلت در کل سال ۲۰۱۵ برابر 206/8 میلیون دستگاه بوده که این میزان هم نسبت به صادرات 230/1 میلیون دستگاهی این بازار در سال ۲۰۱۴ تا 10/1 درصد کاهش یافته است. 
این گزارش می افزاید: صرف نظر از رشد منفی کل بازار، صادرات تبلت های جداشونده یا هیبریدی به بیشترین میزان خود در سال های گذشته و رقم 8/1 میلیون دستگاه رسیده است. تغییر سلیقه به سمت تبلت های جداشونده به سرعت در حال رشد است، درحالی که بازار تبلت های ساده شاهد کاهش سالانه میزان صادراتش تا 1/21 درصد بوده است. در مقابل اما صادرات جهانی تبلت های هیبریدی از فصل چهارم سال ۲۰۱۴ تاکنون به بیش از دو برابر رسیده است.
در این زمینه «جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC می گوید: فصل چهارم ۲۰۱۵ از نظر اینکه مدل های جدیدی از تبلت های هیبریدی یا جداشونده از هر سه پلاتفرم اصلی در آن به بازار عرضه شدند، ویژه است. به گفته کارشناسان بازار آی تی، صرف نظر از نتایج نه چندان جالب بررسی های کارشناسانه در مورد آی پد پرو، اما این تبلت برنده بی چون و چرای فصل چهارم بوده است. این محصول با عبور از محصولات مایکروسافت و دیگر شرکت های رقیب، پرفروش ترین تبلت جداشونده بازار بوده است.کارشناسان می گویند: تغییر سلیقه بازار به سمت تبلت های جداشونده فرصت های خوبی را برای هر دو شرکت اپل و مایکروسافت ایجاد خواهد کرد، اگرچه آخرین تلاش گوگل برای حضور در این بازار چندان چشمگیر نبوده و به نظر می رسد اندروید برای حضور بهتر و پررنگ تر در این بازار نیاز به یک خانه تکانی جدی دارد. 
شاید جالب ترین روند در این بازار این باشد که قیمت های انواع تبلت ساده هنوز کاهش چندانی نداشته است. 
«جین فیلیپ» یکی دیگر از کارشناسان IDC در این مورد معتقد است: یکی از بزرگ ترین دلایل اینکه تبلت های جداشونده به سرعت در حال رشد هستند، آن است که کاربران نهایی به این محصولات به عنوان جایگزین هایی برای کامپیوترهای شخصی خودشان نگاه می کنند. 
وی افزود: ما معتقدیم اپل تنها بیش از ۲ میلیون دستگاه آی پد پرو فروخته است، درحالی که مایکروسافت حدود 1/6 میلیون از دستگاه های سرفیس به فروش رسانده که بیشتر آنها سرفیس پرو بوده است و نه سرفیس ۳ با این نتایج واضح است که نه تنها قیمت مهم ترین عامل در هنگام خرید یک تبلت جداشونده یا هیبریدی نیست، بلکه قابلیت مهم تر است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :