آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 89469
تاریخ انتشار : 26 آذر 1394 1:8
تعداد بازدید : 4902

حضور بیش از 70 استارتاپ در الکامپ

نـوپـاهـا بـه دنـبـال جـای پـا

فردا پرونده بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ بسته خواهد شد. ماه ها تلاش مسوولان برگزاری این نمایشگاه طی چهار روز به نمایش گذاشته شد و الکامپ میزبان هزاران بازدیدکننده در تهران بود. آنچه به نظر دوستداران فناوری های نوین در نمایشگاه امسال اهمیت داشت، جایگاهی بود که برای کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) در نظر گرفته شده بود. در این روزها که برخی افراد و رسانه ها نگاه مثبتی نسبت به فعالیت کسب و کارهای نوپا و اجرای ایده های برآمده از استارتاپ ویکندها ندارند، نگاه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به جوانان فعال این حوزه و مهیا کردن امکان حضور آنها در بزرگ ترین نمایشگاه فناوری کشور، غنیمت است.

شبنم کهن چی
انتظار می رفت امسال با وجود برفی بودن تهرانی که آلوده ترین روزهای پاییزی اش را پشت سر می گذارد، نمایشگاه الکامپ مورد استقبال قرار نگیرد. اما دید و بازدیدهای الکامپ امسال بیش از سال های گذشته رونق داشت. الکامپ که تا چند سال پیش می رفت تا تبدیل به نمایشگاهی راکد شود و انتقادهای بسیاری نسبت به نحوه برگزاری آن مطرح می شد، امسال با برنامه ریزی و سیاستگذاری متفاوت نسبت به سال های گذشته، جان گرفت. یکی از بزرگ ترین تفاوت های نمایشگاه الکامپ امسال نسبت به سال های گذشته، اهمیتی است که برگزارکنندگان این نمایشگاه برای کسب و کارهای نوپا قایل شده است. سالن هجده نمایشگاه الکامپ میزبان حدود 70 کسب و کار نوپا است. کسب و کارهایی که شاید شما هم با برخی از آنها آشنا باشید. یکی از این کسب و کارها، ناملیک است که به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. حمید حبیب الله، موسس این کسب و کار درباره حضورش در نمایشگاه الکامپ گفت: طی دو روز اول نمایشگاه حدود 90 بازدیدکننده داشتیم.
وی گفت: نمایشگاه الکامپ کمک خوبی برای بیشتر شناخته شدن به ما کرد. برخی از رسانه های حوزه IT بودند که ما را نمی شناختند و در این نمایشگاه با ما آشنا شدند. این فرصت، امتیاز بزرگی برای ما بود.محمود پورمند، موسس برنامه میزتحریر نیز تعاملاتی که در نمایشگاه الکامپ داشتند را فرصتی طلایی دانست. وی گفت: بازدید مسوولان در روز افتتاحیه از بخش کسب و کارهای نوپا برای ما ارزشمند بود. ما سعی کردیم با اپراتورها و شرکت ها در سالن های مختلف نمایشگاه ارتباط برقرار کنیم تا ضمن معرفی کار خود بتوانیم برای همکاری های آینده برنامه ریزی کنیم.
میز تحریر، یک سرویس برگزاری دوره مجازی است که به کاربران برای برگزاری دوره های آموزشی یا نشست های پرسش و پاسخ کمک می کند. این برنامه در حال حاضر بیش از 2 هزار 300 کاربر دارد و با این برنامه بیش از 4 هزار جلسه برنامه ریزی شده است. برنامه واژه یاب نیز یکی دیگر از کسب و کارهای نوپا بود که در نمایشگاه الکامپ امسال حضور داشت. مسوولان این کسب و کار اظهار کردند نمایشگاه فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار برایشان فراهم کرده است.
صاحبان کسب و کارهای نوپا از حضور در نمایشگاه الکامپ رضایت داشتند اما در کنار این رضایت از نبود اینترنت نیز انتقاد کردند. بسیاری از آنها کسب و کارشان بر پایه اینترنت است و لازم است در نمایشگاه ها به اینترنت دسترسی داشته باشند. مهیا کردن فرصتی مناسب همراه با برنامه ریزی و اطلاع رسانی صحیح برای تعامل با مدیران در نمایشگاه الکامپ نیز از دیگر خواسته های صاحبان کسب و کارهای نوپا بود.
شکی نیست که آینده در گرو رشد کسب و کارهای نوینی است که نیازهای مردم را برطرف می کند. کسب و کارهایی که باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی خواهد شد. صاحبان این کسب و کارها نیازمند حمایت مسوولان هستند و سازمان نظام صنفی در نمایشگاه الکامپ برای آنها قدم مثبتی برداشت.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :